آشنایی با ۵ متد برتر لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۸

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۵
(۱)

آشنایی با ۵ متد برتر لینک بیلدینگ در سال ۲۰۱۸

واقعا بک لینک‌ ها بخش نه چندان بزرگی از دنیای بازاریابی و سیگنال‌ها را تشکیل می‌دهند، اما همواره یکی از مهم‌ترین عوامل در رتبه‌بندی سایت‌ها در جستجوگرها بوده‌اند. همه ما به خوبی می‌دانیم که الگورتیم گوگل هیچ سطح قابل توقفی ندارند و همیشه در حال رشد و تکامل است! اما در حال حاضر به غیر از لینک‌ها هیچ راه بهتری برای اندازه گیری کیفیت محتوا و اعتماد دیگران وجود ندارد.

به طور طبیعی این سوال به وجود می‌آید که چگونه سئوکارها در فرایندهای سئو لینک سازی می‌کنند و از لینک‌ها برای پیشرفت استفاده می‌نمایند.

لینک بیلدینگ در سال 2018

برای پاسخ به این سوال کارشناسان وب سایت SEMRUSH اخیرا یک نظرسنجی جدید را ایجاد کرده‌ بودند . آنها ۶۲۸ سئوکار که ترکیبی از انواع تخصص های سئو درزمینه‌های مختلف بودند، را مورد بررسی قرار دادند ، سپس از نتیجه برای ایجاد کردن یک ساختار خوب برای لینک بیلدینگ استفاده کردند.

آن‌چه که آنها متوجه شدند ،  از این نظرسنجی این است؛ با وجود اینکه لینک‌ها هنوز برای سلامت وب بسیار مهم هستند، تمرکز سئوکارها روی کیفیت آن‌ها بسیار کم است! یعنی واقعیت این است که در روش درست لینک سازی، تولید یک ساختار لینک گسترده زمان‌بر و سخت است، اما در صورتی که این کار را درست انجام دهید، بازخوردی بهینه و کارآمد دریافت خواهید کرد.

در این مقاله ما با توجه به پاسخ سئوکارها، پنج روش کارآمد تولید لینک را به شما معرفی می‌کنیم و آموزش می‌دهیم که چگونه با این روش‌ها، برای بهبود وضعیت سئو خود بهره بگیرید.

۱ – ایجاد محتوای کرنراستون (CornerStone)

نکته : قابلیت نشانه گذاری به عنوان (بنیاد محتوا) به تازگی در افزونه یواست سئو اضافه شده است .

محتوای کرنراستون

در نظرسنجی ما بخش قابل توجهی از افراد اعلام کردند که بیشتر از هرچیزی تمرکز و زمان خود را برای محتوا می‌گذارند و آن را به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های ساخت لینک معرفی کردند. ارزش گذاری برای محتوا به صورت آنی کمی دشوار است، اما واقعیت این است که در صنعتی که محتوا پادشاه است، هیچ چیزی ارزشمندتر از محتوای درجه یک و اصیلی که شما اکنون تولید می‌کنید، نیست. تولید یک محتوای مردم پسند، بدون هیچ کپی برداری، مقدمه‌ای برای دریافت لینک‌های بسیار زیاد در زمان‌های مختلف برای شما خواهد بود! یعنی هر زمان که فردی پستی در وبلاگ یا شبکه اجتماعی منتشر می‌کند، محتوای شما به عنوان منبع معتبر می‌تواند نام شما را در پایان مقاله به عنوان منبع بکشاند و یک لینک باکیفیت برای شما منظور نماید.

ما این نوع مطالب را “CornerStone” می‌نامیم، چرا که شروعی برای هجوم لینک‌های افراد مختلف به سایت شما محسوب می‌شود.

نحوه استفاده از مقالات CornerStone برای ساخت لینک:

بهتر است با موضوعی شروع کنید که می‌دانید برای مخاطبان شما ارزشمند است؛ برای مثال دنبال کنندگان وبسمترسلام بیشتر از اینکه بخواهند راجع به یک فیلم کمدی بدانند، می‌خواهند در خصوص سئو و ترفند‌های آن بیاموزند.

سعی کنید به صورت مستقل شروع به تحقیقات و جمع آوری اطلاعات کنید. دامنه تجزیه و تحلیل خود را به یک موضوع خاص محدود کنید. در بین داده‌ها با ارزش‌ترین و مفیدترین ها را برای تدوین یک محتوای درجه یک، انتخاب نمایید.

تحقیقتان را منتشر کنید. البته باید بدانید که اگر کس دیگری تاکنون سراغ تولید محتوا با موضوع شما نرفته است، پس احتمالا لینکی دریافت نمی‌کنید، مگر اینکه سراغ منتشر کردن آن در دنیای اینترنت از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا سایت‌های اشتراک گذاری لینک بروید.

در مرحله بعد می‌بایست محتوای مکمل را بر مبنای تحقیقات خود تولید کنید. از تحقیقاتتان برای تولید مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ، پادکست‌ها، فیلم‌ها و هر محتوای دیگری که فکر می‌کنید مناسب است استفاده کنید.

همیشه سعی کنید یافته‌های خود را ارتقا دهید و مقاله cornerstone خودتان را بروز کنید . اگر با کمی سعی و تلاش، مخاطبان مورد نظرتان را پیدا کنید، دیگری مشکلی در جذب لینک‌ها از طرف سایت‌ها و افراد مختلف نخواهید داشت.

در نهایتد ، اگر در باره جاروبرقی مقاله بنیاد محتوا تولید کرده اید ، هیچ سوال یا اطلاعاتی در خصوص جاروبرقی نباید وجود داشته باشد و شما در رابطه با آن مطلبی در مقاله خودتان منتظر نکرده باشید ! مقالات CornerStone به قدری طولانی هستند که گاها به ۱۰۰۰۰ کلمه نیز می رسند !

۲ – خرید بک لینک‌ ها

خرید بک لینک

خرید بک لینک‌ هم یک راه‌کار خوب برای افزایش تعداد لینک‌ها و بهبود رتبه در موتورهای جستجو می‌باشد! اما باید این مسئله را بدانید که برخی از سایت‌های فروش لینک، شما را به سمت لینک‌های کلاه سیاه می‌برند! و این یعنی باید آماده مجازات شدن از طرف گوگل باشید. البته روش‌های کلاه سیاه نیز در سئو بسیار کارآمد هستند اما استفاده از آن‌ها دانش و تجربه زیادی می‌خواهد و قطعا زمانی که به صورت گسترده و ناگهانی استفاده شوند، موجب ضرر خواهند شد. سئوکارهایی که ما در نظرسنجی مورد بررسی قراردادیم، برای خرید سراغ سایت‌های معتبر می‌رفتند و یا خودشان سراغ سایت‌های تولید کننده محتوا می‌رفتند و قبل از تولید محتوا، به آن‌ها سفارش یک بک لینک در محتوای مربوط را می‌دادند.

تذکر: برای گوگل فرقی ندارد که لینک‌ها چگونه به وجود می‌آیند (یا به عبارتی هنوز آنقدر بزرگ نشده که بفهمد ما لینک را خریدیم یا خیر) اما این مسئله وجود دارد که در صورتی که گوگل پی ببرد، لینک شما غیرطبیعی است، شما را مورد مجازات قرار دهد.

در ادامه به معرفی نحوه تولید لینک‌های پرداختی می‌پردازیم:

توصیه می‌کنیم بیشتر از اینکه لینک بخرید، خودتان بسازید! (توصیه میکنیم مقاله آموزش ساخت بک لینک های رایگان را مطالعه نمایید) این توصیه را جدی بگیرید، چرا که لینک‌های پرداختی و یا به عبارتی خریدنی SiteWide ، خطرناک هستند و ممکن است شما را مدت‌ها از معرکه عقب بیندازند. با این حال اگر می‌خواهید لینک‌ها را بخرید، اول از معتبر بودن سایت مطمعن شوید و دوم هیچوقت بک لینکی که نیاز به تمدید دارد را نخرید .

لینک‌ها را به آرامی و با سرعت فعال سازی بسیار پایین سفارش دهید. پیشنهاد می‌کنم، روزانه زیر ۳۰ مورد لینک خریداری کنید. البته اگر تعداد لینک‌های ارگانیک‌تان کم است، پیشنهاد می‌کنم، این کار را هم نکنید و ابتدا سراغ لینک سازی ارگانیک بروید (سرویس بک لینک های دائمی وبمسترسلام این کار را برای شما انجام خواهند داد).

قبل از هرچیز، تحقیقات زیادی در سایت‌های هدف‌تان انجام دهید. به تاریخچه دامنه و پیج رنک توجه زیادی کنید، سراغ صفحات اسپم نروید و بیشتر از صفحات کم بازدید، به سمت صفحات پرسروصدا سوق بردارید.

ترجیحا بهتر است متنی که از آن لینک می‌گیرید، با کلمات کلیدی متفاوت باشد. هزاران لینک که صرفا از یک کلمه به سایت شما ارسال شده‌اند، این هشدار را به گوگل می‌دهد که احتمالا شما لینک‌ها را خریداری کردید.

هیچوقت سراغ خرید لینک‌ها پنهان نروید! گوگل اصلا از چنین لینک‌هایی خوشش نمی‌آید. علاوه بر این، چنین لینک‌هایی نه‌تنها بیهوده هستند، بلکه اعتماد کاربران را هم نسبت به شما از بین می‌برند و خب احتمال جریمه شدن از طرف گوگل هم برای شما وجود دارد.

۳ – به اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی ( سوشیال سیگنال )

سوشیال سیگنال

یکی از مواردی که تقریبا همه سئوکارهای شرکت کننده در نظرسنجی آن را قبول داشتند، استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک ابزار رایگان، سریع، تاثیرگذاری برای جذب لینک و ترافیک بود. استفاده از این شبکه‌ها، محبوب‌ترین مواردی هستند که تقریبا همه از آن استفاده می‌کنند. به هر حال ما در مصاحبه با افراد مختلف متوجه شدیم که هر کدام از آن‌ها به نوعی از سئو گرایش دارند و از انجام دادن برخی موارد که دیگران آن را ضروری می‌دانند، امتنا می‌کنند و البته بالعکس! اما استفاده از شبکه‌های اجتماعی، موردی بود که کمتر کسی به آن نه می‌گفت (هیچکس)

نحوه ایجاد لینک‌ها با به اشتراک گذاشتن محتوا در رسانه‌های اجتماعی:

مخاطبین خودتان را از هر روشی که بلدید در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنید و استراتژی جذب و تبدیل کردن آن‌ها را بریزید. در استراتژی‌های خود ذکر برندتان را فراموش نکنید! همیشه با یک تیر چند نشان بزنید، زمانی که سراغ جذب افراد می‌روید، روی برندیگ هم کار کنید. برندیگ یکی از جدیدترین و مهم‌ترین مواردی است که گوگل به آن اهمیت می‌دهد.

از ابزار مختلف برای پیدا کردن الگوها در محتوای موجود در شبکه‌اجتماعی استفاده کنید و این مسئله را که افراد دنبال چه چیزی هستند، همیشه پی گیر باشید.

با توجه به قابلیت‌ها و اهداف شبکه‌های اجتماعی، به تولید محتوای اختصاصی در آن‌ها بپردازید. این یک فرصت عالی برای استفاده از تحقیقاتی است که در مرحله ۱ ذکر کردیم! کیفیت را هیچوقت در محتوا فراموش نکنید.

مطالب‌تان را فقط به اشتراک بگذارید و تبلیغ نکنید. اگر شما تمام سعی‌تان را در تولید یک محتوای مردم پسند بگذارید، بدون شک مخاطبان شما به منتشر کردن آن بین دوستان و آشنایان‌شان خواهند پرداخت.

محتوای‌تان را به صورت منظم پخش کنید. اگر محتوای خود را در فیسبوک به اشتراک گذاشتید، اشکالی ندارد که چند روز بعد آن را در اینستاگرام منتشر کنید و همینطور پس از چند روز سراغ تلگرام بروید. و حتی پس از چند هفته اگر محتوای مورد پسند و حرفه‌ای داشتید، دوباره در شبکه‌های اجتماعی برای بار دوم پخش کنید. با این کار کسانی که برای بار اول مطلب شما را از دست داده‌اند، جذب خواهید کرد.

۴ – لینک سازی با ویدیو

واقعا ما شگفت زده شدیم که ۶۶ درصد از افراد حاضر در نظرسنجی، از ویدیوها برای لینک سازی استفاده می‌کنند. به لطف شبکه‌های اشتراک گذاری ویدیو به ویژه یوتیوب، آپارات ، تماشا ، نماشا و … بسیاری از لینک های باکیفیت و ارزشمند به صورت مستقیم برای ما ثبت می‌شوند.

با این حال باید گفت که اعداد صحبت می‌کنند! بسیاری از کارشناسان موفقیت های زیادی از سرمایه گذاری روی لینک ها برای لینک سازی کسب کرده اند. این کار با اشتراک گذاری ویدیوها در شبکه های اجتماعی بیشتر و بهتر جواب خواهد داد.

نحوه ساخت لینک‌ها با ویدیو:

دقیقا مانند محتوای متنی باید سراغ تولید، بارگذاری و منتشر کردن ویدیوها در اینترنت بروید. و البته پیشنهاد می‌کنم با وجود اینکه یوتیوب در کشور ما فیلتر است، لینک گرفتن از آن را از دست ندهید.

با ورود به بخش آنالیزگر یوتیوب می‌توانید سایت‌هایی را پیدا کنید که از ویدیو شما استفاده کرده‌اند، با تماس گرفت با آن‌ها می‌توانید در خواست کنید که لینک شما را نیز در سایت قرار دهند.

۵- منتشر کردن مصاحبه‌های اختصاصی

پنجمین روش موثر و کارآمد در تولید لینک انتشار محتوای مبتنی بر PR است. طبق نظرسنجی انجام شده و البته کمی تحقیق بیشتر از طرف تیم وبمستر سلام ما به این نتیجه رسیدم که این روش در حداقل ۶۵ درصد مواقع پاسخگو خوبی داشته است. دقیقا مانند مقاله، مصاحبه‌ها با کیفیت بالا به احتمال زیاد توسط دنبال کنندگان شما باارزش خواهد بود و آن‌ها چنین محتوایی را بیشتر به اشتراک خواهند گذاشت.

دو عنصر یک مصاحبه خوب را تشکیل می‌دهند؛ اول آنکه شما می‌بایست فرد درستی را انتخاب کنید که شنیدن سخنان او برای افراد هیجان انگیز باشد و دوم آنکه شما باید سوالات درست را مطرح کنید. در بین سوالات‌تان باید خوانندگان را با روش‌ها و ارزش‌های مختلف آموزش هم بدهید.

چگونه از طریق مصاحبه‌های باکیفیت لینک بگیریم:

سختی‌ها را بنویسید. و به شدت توصیه می‌کنم که موضوعات داغ جامعه و چیزهایی که کاربران بیشتر به آن اهمیت می‌دهند را پیگیر باشید. شما حتی می‌توانید با یک مشتری هم مصاحبه کنید اما یک مصاحبه جنجالی و مهیج را تولید نمایید که به صورت مرتب، دست به دست در جامعه پخش می‌شود.

سوالات خود را از قبل آماده کنید. لیستی از سوالات مهم را آماده کنید که می‌دانید کنجکاوی خوانندگان را برمی‌انگیزد! و البته تعداد بسیاری از افراد دنبال یافتن آن‌ها هستند.

قطعا یک مقاله که مرتبا نیاز به اسکرول داشته باشد، حال هر خواننده‌ای را بهم می‌زند! اما این داستان در خصوص مقالات جذاب صدق نمی‌کند. همه چیز به تدوین شما بستگی دارد و به شما برمی‌گردد که چطور سوالات مصاحبه را پشت هم بچینید تا خواننده قشنگ تا پایان مقاله شما را همراهی کند.

برای مصاحبه‌تان تبلیغ و بازاریابی کنید. آن را در شبکه‌های اجتماعیو سایت هایی مانند شنوتو به اشتراک بگذارید. تبلیغ کردن به صورت منظم را هیچوقت فراموش نکنید و به شدت از تبلیغ کردن به صورت نامنظم خودداری کنید.

جمع بندی:

یکی از جالب‌ترین گزارش‌هایی که ما در خصوص لینک سازی دریافت کردیم این است که فرد پس از بررسی و عملکرد طولانی به این نتیجه رسیده که صرفا مقالات با کیفیت بالا تا زمانی که برقراری ارتباط وجود نداشته باشد، کارآمد نیستند. حتی اگر سنگ بنای خود را محکم، قوی و باکیفیت بگذارید، بازهم صرفا پست‌ها کافی نیستند.

شما می‌بایست از روش های گوناگون برای معرفی و لینک سازی استفاده کنید و البته این مسئله را خوب بیاد داشته باشید که لینک ها صرفا یکی از صدها سیگنال، رتبه بندی هستند.

این را به یاد داشته باشید که شما در ماهیگیری باید از دو چیز به خوبی استفاده کنید اول اینکه باید طعمه خوبی انتخاب کنید و دوم اینکه با آن طعمه ارزشمند نباید دنبال ماهی های بی ارزش باشید! این در لینک سازی هم صدق می‌کند. و در آخر باید گفت که فراموش نکنید، فعالیت های‌تان را در تمام موقعیت‌ها مطابق با کسب‌وکارتان و مرتبط با آن انجام دهید، به شدت از انجام دادن کارهای نامرتبط و یا لینک گرفتم بی‌ربط خودداری کنید.

 

اگر سوالی در خصوص مطلب بالا دارید ، در بخش کامنت ها مطرح نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان وبمسترسلام به آنها پاسخ دهند .

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۵ / ۵. تعداد امتیازات ۱

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *