لینک سازی داخلی: ۱۲ قاعده بسیار مهم که باید رعایت کنید

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۱
(۳۸)

آموزش روش صحیح لینک سازی داخلی برای سئو

یکی از مهمترین بخش های سئوی سایتها، مربوط می شود به لینک سازی داخلی. که اگر به صورت درست صورت پذیرد نتیجه اش شما را شگفت زده خواهد نمود. و در صورتی که به صورت ناصحیح صورت پذیرد، نتیجه منفی آن نیز شما را شگفت زده خواهد نمود.

در چهارمین رویداد در مسیر بازاریابی دیجیتال تحت عنوان “سئوی خاکستری پررنگ” ، که در آذرماه سال ۱۳۹۷ برگزار شد، آقای عادل طالبی (عضو هیات مدیره انجمن کسب و کارهای اینترنتی) در سخنانشان بیان نمودند :

بیش از ۸۰ درصد سئوی سایتهای فروشگاهی، مربوط به لینک سازی داخلی می باشد.

یکی از مهمترین کاربردهای لینک های داخلی ، کمک به شناسایی خزنده های موتورهای جستجو از ارتباط بین محتوای شما می باشد.

در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۲ مورد از قواعد اصلی لینک سازی داخلی آشنا نماییم:

لینک سازی داخلی

۱- محتوای با کیفیت

مهم ترین بخش در ارزش لینک های داخلی، محتوای با کیفیت می باشد . لینک هایی که از محتوای با کیفیت به صفحات با ارزش شما یا همان Landing Pages داده می شوند ، لینک های با ارزشی هستند . پس شعار “محتوا پادشاه است” در اینجا نیز به صورت ملموس مشاهده می گردد.

تصور کنید از یک مقاله سایت که ارزش و رتبه بالایی دارد به یک صفحه فرود با ارزش لینک دهید! این لینک داخلی به مراتب با ارزش تر از لینک داخلی از یک صفحه بی ارزش است. یکی از ابزارهای سنجش ارزش صفحه سایت شما، MOZ Link explorer است که از طریق آن می توانید PA آن صفحه را ببینید. هرچه عدد pa یک صفحه بالاتر باشد، آن صفحه ارزش بالاتری دارد.

۲- لینک سازی کلمات کلیدی انتخابی درون محتوای مرتبط

به طور مثال ، در صورتی که محتوای شما در خصوص ” راهنمای سئوی سایت وردپرسی ” باشد و در متن آن کلمات مرتبط با وردپرس را به کار برده باشید (مانند افزونه وردپرس ، قالب ، نصب وردپرس و…) ، لینک کردن کلمات کلیدی هدف شما برای خدمات وردپرس به صفحه فرودی که کاربر را به سمت خدمات وردپرسی هدایت خواهد کرد ، ارزشی بسیار بالا خواهد داشت. این مطلب بسیار مهم است. پس از هر صفحه ای به صفحه مهم سایتتان لینک داخلی ایجاد نکنید.

۳- تعداد مناسب لینک داخلی

هر لینکی از صفحه A سایت شما به صفحه B ، مقداری از اعتبار صفحه A را به صفحه B  خواهد داد . در صورتی که از صفحه A تعدا زیادی لینک به صفحه B داده باشید ، تقریبا تمام اعتبار آن صفحه را به B  داده اید و این باعث کاهش اعتبار صفحه A  و به تبع آن کاهش ارزش لینک های داده شده به صفحه B خواهد گردید .  پس مجاز هستید از صفحه A حداکثر چهار لینک به چهار صفحه  متفاوت بدهید . این عدد با تقلیل به ۳ بسیار قابل اعتمادتر خواهد بود. لینک سازی

۴- افزایش PA صفحه ای که از آن لینک به صفحه دیگر داده اید .

فرض کنید تعداد ۳ لینک از صفحه A به صفحات دیگر سایت داده اید، در صورتی که Page Authority صفحه A بالا باشد ، تاثیر لینکها نیز بیشتر خواهند بود . یکی از بهترین و کارآمدترین روشها برای افزایش PA ، استفاده از سوشیال سیگنال ها می باشد. یک روش دیگر ایجاد بک لینک برای هر صفحه می باشد. پس لینک سازی برای تمام صفحات سایتتان را در دستور کار تیم لینک بیلدینگ قرار دهید یا لینک این امر مهم را برونسپاری کنید تا بک لینک های با کیفیت برای تمام صفحات سایتتان داشته باشید.

۵- متن انکر لینک داخلی (Anchor Text)

انکر تکست در لینک سازی داخلی

Anchor یک متن است که در یک لینک به شکل عنوان استفاده می شود . نحوه صحیح انتخاب انکر تکست بسیار ساده است . کافی است لیست صفحات فرود + کلمات کلیدی هدف را داشته باشید. کلمات کلیدی هدف و یا به صورت ترکیبی از کلمات کلیدی هدف با کلمات مرتبط دیگر همان کلماتی هستند که باید به صفحات متناظر آنها در جدول لینک شوند .
یک روش رایج و بسیار اشتباه در لینک سازی داخلی: استفاده از کلماتی مانند “کلیک کنید” برای انکر تکست می باشد.

جدول زیر را در اکسل برای خودتان ایجاد کنید و لینک سازی را با کمک فایل ایجاد شده انجام دهید.

ردیف

لینک صفحه فرود

کلمات کلیدی هدف

 

۶- استایل متن Anchor

کلماتی که لینک می شوند باید به رنگ دیگری باشند. گوگل همیشه از پنهان کاری بیزار بوده و هست. کافی است کلماتی که لینک می کنید، ترجیحا BOLD و به رنگ دیگری باشند، تا کاربر متوجه لینکی که درون متن گذاشتید شود .

۷- الگوریتم های لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی هم باید با توجه به هدف شما، از الگوریتم های متعددی که وجود دارد تبعیت کند. لینک سازی داخلی شما می تواند به صورت کلاستر، هرمی و یا mesh یا همان توری باشد که در ویدیو بالا می توانید انواع الگوریتم ها را مشاهده نمایید.

۸- چه چیزهایی لینک داخلی نیستند؟

لینک هایی که در عناصر تکرار شونده در سایت شما وجود دارند لینک داخلی نیستند! این عناصر شامل سایدبار، فوتر و منوی سایت و در کل هر چیزی که در کل صفحات سایت تکرار می شنوند لینک داخلی نیستند.

۹- لینک داخلی از سابدامین به دامین اصلی حساب میشه؟

در گذشته لینک از سابدامین به دامین روت سایت لینک داخلی حساب نمیشد. همچنان این قانون تا حدود زیادی صادق هست ولی مدتی است که گوگل در ابزارهای آنالیز سایت و سئو این دو را در یک گروه دسته بندی می کند. نکته اینجاست که اگر وبلاگ شما در ساب دامین است، عملا ترکیبی از لینک دهی داخلی در سابدامین و لینک به روت بهترین گزینه می تواند باشد. این نکته با توجه به هر دو سناریو صادق می باشد.

۱۰- لینک داخلی از طریق عکس

لینک داخلی صرفا لینک کردن یک متن به صفحه دیگر نیست و شما می توانید (بهتر است) عکسهای مرتبط که روی آنها متن مرتبط با صفحه X نوشته شده است + خاصیت ALT آن عکس کلمه یا عبارت مرتبطی است به صفحه مرتبط آن طبق استراتژی تعیین شده خودتان لینک دهید.

۱۱- لینک سازی داخلی از طریق پاسخ به کامنت ها

اگر در کامنت از شما سوالی شد و برای توضیح آن سوال لازم بود شخص به مقاله دیگری از سایت شما مراجعه کند، این بهترین فرصت برای شماست. با یک پاسخ مفصل و ارجاع از طریق لینکی که در کامنت برای مخاطبتان قرار می دهید می توانید لینک سازی داخلی خود را به حد اعلا برسانید.

۱۲- لینک سازی داخلی از طریق ایجاد فهرست برای مطالب

اگر برای مطالب سایتتان فهرست (مانند فهرست مطالب بالای همین مقاله) ایجاد کنید، عملا به بخش های مختلف مقاله خودتان در همان صفحه لینک داده اید. این روش به شدت برای سئوی عبارات تیتر شما ارزشمند می باشد و به شدت توصیه به انجام این کار داریم. در وردپرس می توانید از طریق افزونه easy table of content به سادگی این فهرست را ایجاد نمایید.


دانلود فایل PDF ارائه ویدیویی

 

در صورتی که سوالی در خصوص لینک سازی داخلی داشتید می توانید در ذیل همین مطلب مطرح نمایید تا کارشناسان وبمسترسلام در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. همچنین برای خرید بک لینک دائمی نیز می توانید از منوی سایت، صفحه مربوطه را بیابید.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۱ / ۵. تعداد امتیازات ۳۸

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

23 پاسخ

    1. اره الان مورد ۱۲ رو دیدم که خودتون نام افزونه رو نوشتین. ولی همین مشکل راست چین کردن رو دارم .
      اگر راه حلی هست بفرماید . ممنونم

  1. بک لینکهایی وه از طریق پروفایل سایتهایی با دومین آتوریتی بالا ساخته میشه چرا توی مز دات کام ثبت نمیشه؟؟؟

  2. سلام وقت بخیر
    اول بابت مطالب عالی وبسایتتون تشکر می کنم
    و سوال بنده:
    در وبسایت های فروشگاهی همیشه قسمتی هست به نام کالاهای مشابه ، آیا لینک های این کالاهای مشابه جزو لینک سازی داخلی حساب میشه ؟ یا باید در داخل متن توضیحات محصول لینک سازی داخلی را انجام بدیم؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. سلام
      لینک کالاهای مشابه چون توی باکس جداست ارزش خیلی پایینی داره و باید در داخل متن توضیحات محصولات این اتفاق بیوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *