انتخاب درست کلمات کلیدی (واقع گرا باشیم)

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۵
(۵۰)

واقع گرا بودن در انتخاب درست کلمات کلیدی

همه ما می دانیم بهترین و کم هزینه ترین روش برای کسب درآمد در حوزه دیجیتال مارکتینگ ، استفاده از تکنیک های سئو بر روی وب سایت می باشد  . کافیست در یک کلمه کلیدی درست ، رتبه بگیرید . از همینجا فروش و کسب درآمد شما آغاز خواهد شد .

اما آیا انتخاب کلمه کلیدی درست برای انجام فعالیت های سئو ساده است ؟ آیا بهترین کلمه کلیدی ، آن کلمه ای است که بیشترین میزان جستجو را دارد ؟

یک استراتژی عام برای انتخاب کلمات کلیدی

حتما تا حالا برای شما اتفاق افتاده است که برای فروش مثلا محصول “کفش” یا “کتونی” برای کلمات کلیدی “کفش” و یا “کتونی” انرژی ، وقت و هزینه بسیار زیادی را کرده باشید و در نهایت به نتیجه دلخواه نرسیده باشد ؟ یک مثال بسیار ساده و واقعی در این زمینه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت :

توجه کنید کلمه کلیدی “کفش” از کلمه کلیدی  “خرید کفش نایک دخترانه قرمز” هم بیشتر جستجو می شود و هم ترافیک بیشتری را به سایت شما روانه خواهد کرد . پس اگر امروز یک سایت فروش کفش بزنید ، باید روی کلمه “کفش” کار کنید ؟!

یک بررسی نشان داد که وب سایت آمازون با داشتن رتبه ۱ در کلمه کلیدی “کفش” از دهها هزار ترافیک سرازیر شده به سمت سایتش ، تنها ۱۰۰۰ فروش در مدت یک ماه داشت ! در همین بررسی ، یک وب سایت نوپای دیگر با داشتن رتبه ۱ در کلمه کلیدی “کفش نایک دخترانه قرمز”  و ورودی چند هزار تایی ، فروشی معادل ۱۰۰۰ جفت را در همان مدت داشت !

به نظر شما دلیل موفقیت وب سایت نوپا در این مثال چه بود ؟

واقع گرایی در انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی

در خصوص واقع گرایی در انتخاب کلمه کلیدی ، کافیست با خودتان رو راست باشید . برای رقابت با سایت دیجیکالا در کلمه “کفش” باید قدرت دامنه شما حداقل نزدیک به سایتی مثل دیجیکالا باشد .

پس اگر وب سایتی دارید که نوپا است ، روی کلمات کلیدی ای کار کنید که آسانتر باشد .

رتبه ۱ در کلمه کلیدی که ماهیانه ۱۰۰۰ بار جستجو می شود ، بهتر از رتبه ۳۰ در کلمه ای است که ماهیانه ۱۰۰۰۰ بار جستجو می شود .

از نگاهی دیگر

در مورد وب سایت هایی که قدرت دامنه بالا ، سابقه بالا و برند شناخته شده ای دارند نیز فعالیت بر روی کلمات کلیدی پرجستجوتر پیشنهاد می گردد . اگر دیجیکالا در کلمه کلیدی “کفش” رتبه نداشته باشد کاملا امری نا امید کننده است .

نتیجه گیری

در انتخاب کلمات کلیدی ، علاوه بر واقع گرا بودن نسبت به وضعیت خودمان ، می بایست ۳ موضوع دیگر را مد نظر قرار دهیم :

  1. میزان جستجو
  2. میزان رقابت
  3. میزان نزدیک بودن به هدف

و در نمودار زیر می توانید محدوده انتخاب کلمه کلیدی مناسب را ببینید :

انتخاب درست کلمات کلیدی

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۵ / ۵. تعداد امتیازات ۵۰

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *