معرفی ۲۵ ابزار رایگان سئو + آموزش استفاده

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۷
(۷۷)

در این مقاله به معرفی لیستی از ۲۵ ابزار رایگان سئو خواهیم پرداخت که بسیار مهم و پرکاربرد هستند .

در واقع این ابزارها ما کمک کرده‌اند تا در هر ماه بیش از ۲۰۰ هزار بار بازدید برای یکی از  سایت‌های فروشگاهی مان جذب کنیم. و اکثر آن‌ها متعلق به سئوکارها هستند.

بهترین بخش این است که تمام این ابزارها در سال ۲۰۱۸ به شدت ضروری و کارآمد هستند.

خب بگذارید شروع کنیم و معرفی ۲۵ ابزار را داشته باشیم :


۱- Answer the Public

با کمک این ابزار تنها در چند ثانیه می‌توانید بیش از ۴۵۰ ایده کلیدواژه مناسب را پیدا کنید.

اکثر ابزارهای سئو از یک فضای مشابه استفاده می‌کنند: گوگل کیورد پلنر

پاسخ عمومی متفاوت است.

این ابزار فوق العاده جذاب سوالاتی را مطرح می‌کند که مردم در انجمن‌ها، وبلاگ‌ها و رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند و یا به دنبال آن می‌گردند. و او با زیرکی تمام این سوالات را به کلمات کلیدی عالی تبدیل می‌کند.

ابزار رایگان سئو

بهترین ویژگی: مقایسه کردن کلمات کلیدی

قطعا شما حیرت زده خواهید شده وقتی بدانید که تعداد بسیار زیادی افراد کلمه کلیدی x را بیشتر از y در گوگل جستجو می‌کنند با اینکه شباهت زیادی بین آن‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال آیفون درمقابل اندروید

و پاسخ این ابزار به کاربران بخشی از نتایج اختصاص داده شده به مقایسه کلمات کلیدی است.

ابزار کاربردی سئو

این ابزار به نوعی برای تکامل ما را سراغ ابزار دوم موجود در لیست‌مان می‌آورد.


۲- Woorank’s SEO & Website Analysis Tool

با این ابزار در عرض چند ثانیه فهرست بهبود سئو را تهیه کنید. این یک افزونه فوق العاده کارآمد در کروم است. ابتدا یک امتیاز کلی سئو را دریافت می‌کنید ، سپس این ابزار دقیقا به شما نشان می‌دهد که برای بهبود وضعیت می‌بایست چه کار بکنید.

woorank

بهترین ویژگی: چک لیست بازاریابی

اغلب ابزارهای سئو به شما در خصوص مشکلات می‌گویند و حرفی در مورد راه حل نمی‌زنند. چیزی که در خصوص Woorank جالب است، این است که به شما یک چک لیست اجرایی می‌دهد، که می‌توانید از آن برای رفع مشکلات استفاده کنید.

woorank


۳- Detailed.com

در خصوص رقباd خود اطلاعات جمع کنید! Detailed به شما یک فهرست تکمیل از محبوب ترین سایت ها در صنعت‌تان می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید بزرگترین رقبا خود را شناسایی کنید. و کارهای مثبت آن‌ها را کپی کنید.

detailed

بهترین ویژگی: یادآوری

این ویژگی به شما به خوبی وضعیت‌تان نسبت به رقبا را یادآوی می‌کند.


۴- CanIRank

به سرعت به سوال پاسخ دهید: آیا می‌توانیم برای این کلمه کلیدی رتبه خوبی بدست بیاوریم ؟ CanIRank یک ابزار قدرتمند و دقیق در خصوص کلمات کلیدی می‌باشد. و جالب است بدانید که بر خلاف اغلب ابزارها CanIRank صرفا به شما نمی‌گوید که : این کلمه کلیدی رقابتی است. در عوض به شما می‌گوید که آیا می‌توانید در این کلمه کلیدی رتبه ای پیدا کنید یا نه!

canirank

فوق العاده عالیه…

بهترین ویژگی: چطور می‌توانید این کلمه کلیدی را مورد هدف قرار دهید؟ CanIRank صرفا برای تعیین میزان رقابت صفحه اول نیست. این ابزار به شما پیشنهادهایی می‌دهد تا کمک شایانی در خصوص رتبه بندی آن کلمه کلیدی خاص کرده باشد.

canirank


۵- Google’s Mobile-Friendly Test

سایت خود را برای First Mobile Index گوگل آماده کنید. احتمالا شما هم شنیدید که گوگل به تازگی تغییرات زیادی در الگورتیم خودش اعمال کرده است. این تغییر رسما ( نخست ایندکس موبایل) نامیده می‌شود! خط پایین مفهوم این مسئله را به خوبی بیان کرده است:

اگر سایت شما برای دستگاه‌های تلفن همراه بهینه سازی نشده باشد، در معرض مشکل بزرگی هستید.

خوشبختانه شما برای این کار نیاز به تکنسین‌های حرفه ای که به صورت تمام وقت روی سایت شما کار کنند، ندارید و صرفا می‌توانید از طریق ابزارهای رایگان این کار را انجام دهید.

و البته این را هم به شما اعلام می‌کند که آیا سایت شما برای الگورتیم جدید گوگل آماده است یا خیر.

google mobile friendly test

بهترین ویژگی: بررسی بارگذاری صفحه در موبایل

این ویژگی به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید کدهای سایت خود را بهبود بخشید. به این ترتیب کاوشگر موبایل گوگل تمام منابع سایت شما را شناسایی و لیست می‌کند.

mobile friendly test


۶- Seed Keywords

ایده‌های کلیدی تازه را برای کلیدواژه ها پیدا کنید. اکثر ابزارهای کلیدواژه دقیقا به این شکل کار می‌کنند:

  • یک کلیدواژه را وارد ابزار می‌کنید
  • فهرستی از اطلاعات در خصوص آن دریافت می‌کنید

مشکل این روش این است:

  • همه انواع کلمات کلیدی را در این ابزارها وارد می‌کنند.

خب اغلب کلمات کلیدی روش ها و فرایندهای متفاوتی دارند! به جای پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف، بهتر است از مشتریان خود بپرسید که شما را چگونه پیدا کردند؟

seedkeywords

سپس روی آن کلمات کلیدی که از طریق پرس و جو از مشتریان کسب کردید، سرمایه گذاری کنید و با این ابزار به بررسی آن بپردازید.

بهترین ویژگی: ارسال پرس‌وجو

زمانی که به نتایج رسیدید، می‌توانید از Seed Keywords برای انجام جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی که مردم به شما داده‌اند، استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید به سرعت نتایج جستجو را بررسی کنید… و ببینید که کلمات کلیدی چقدر رقابتی هستند.

seed keywords


۷-  SEMRush  (ابزار مورد علاقه من)

بهترین کلمات کلیدی رقیب‌تان را پیدا کنید.  SEMRush ابزار مورد علاقه من است! این یک ابزار پولی با تعداد بسیار زیادی قابلیت ها و ویژگی های کارآمد است.

اما نسخه رایگان آن هم در نوع خودش جالب و مفید است. چه نسخه پولی آن را خریداری کنید و چه از نسخه رایگان آن استفاده کنید، SEMRush اینگونه کار می‌کند:

کلیدواژه های اصلی که رتبه رقیبتان بر اساس آن‌ها تعیین شده است را پیدا می‌کند.

semrush

بهترین ویژگی: کلیدواژه جادویی

یک کلمه کلیدی را وارد کنید و فهرستی از کلمات کلیدی دریافت کنید.

semrush


۸- SEObility

آنالیز عمیق سئو سایت‌تان را انجام دهید. SEObility کل سایت شما را بررسی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا در مورد مسائل بهینه سازی موتور جستجو مانند:

  • باگذاری صفحات کُند
  • صفحات مسدود شده
  • مشکلات نقشه سایت
  • مسائل فنی سئو
  • و…

seobility

شما معمولا این قابلیت ها را صرفا از ابزارهای پولی در خصوص سئو دریافت می‌کنید. بنابراین اینکه SEObility این قابلیت ها را به صورت رایگان برای شما مهیا می‌کند، یک پوئن غیرقابل انکار برای آن محسوب می‌شود.

بهترین ویژگی: گزارش محتوا

  • این گزارش لیستی از صفحات مربوط به موضوع سئو مربوط به محتوا را به شما می‌دهد.
  • چیزهایی مانند: محتوای کوتاه، توضیحات متا، عنوان های فرعی، کلمات کلیدی و البته محتوای تکراری…

seobility


۹- Keywords Everywhere

داده های کلیدی کلید واژه را از سراسر وب دریافت کنید.

Keywords Everywhere به سرعت تبدیل به یکی از ابزارهای فوق العاده محبوب من شده است . چرا که این ابزار اطلاعاتی مانند حجم جستجو، رقابت کلمات کلیدی، اطلاعات CPC و… را درون مرورگر نشان می‌دهد.

درست است، شما نیاز به ورود به چیزی برای دریافت اطلاعات ندارید، شما می‌توانید اطلاعات کلیدواژه را در حین خرید از هر سایتی مشاهده کنید، یا برای مثال ویدیویی در یوتیوب تماشا کنید و آمار خود را بلافاصله در کنسول جستجو گوگل بررسی کنید.

keywords everywhere

بهترین ویژگی: بارگذاری انبوه

می‌خواهید اطلاعات را در یک فهرست بزرگ از کلمات کلیدی دریافت کنید؟ خب شما به راحتی می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی تا ده هزارتا را بارگذاری نمایید! و اطلاعات مربوط به هر یک از آن‌ها را دریافت نمایید.


۱۰- SEO-Browser

از طریق یک موتور جستجو به سایت خود مراجعه کنید.

همانطور که می‌دانید، موتور های جستجو به اشکال مختلفی شما را متفاوت می‌بینند. و SEO-Browser دقیقا به شما می‌گوید که چگونه از دید یک موتورجستجو دیده می‌شوید !

مرورگر سئو

بهترین ویژگی: نمایش متن Alt

Alt متن برچسب متنی برای تصاویر هستند. موز یک آموزش عالی در خصوص alt متن دارد که من توصیه می‌کنم حتما مطالعه کنید. و یک چیز جالب دیگر در خصوص SEO-Browser این است که شما می‌توانید همه متن یک وب سایت را یک جا ببینید.


۱۱- Ubersuggest 

Ubersuggest ساده است، کافی است یک کلمه کلیدی را وارد کنید تا Ubersuggest اسکارپ کلمات کلیدی تکمیلی مورد نیاز شما در گوگل را به شما پیشنهاد دهد.

همچنین برای هر کلیدواژه مانند CPC، حجم جستجو و… هم اطلاعات کافی دریافت کنید.

ubersuggest

بهترین ویژگی: کلمات کلیدی منفی

این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا شرایطی را که نمی‌خواهید ببینید، فیلتر کنید. برای مثال: فیتلر کردن کلمات کلیدی که از عبارت رایگان یا خرید استفاده می‌کنند.


۱۲- Google Search Console

سئو را به طور مستقیم از گوگل دریافت کنید.

هیچ لیستی از بهترین ابزارهای رایگان سئو را پیدا نخواهید کرد که بدون گوگل سرچ کنسول تمام شوند! چرا؟

چون GSC یک بخش فوق العاده غنی از  گزارش های سئو سایت شما است و البته بر خلاف اکثر ابزارهای موجود دیگر می‌دانید که این اطلاعات قانونی و دقیق هستند. (هرچه باشد، از گوگل می‌آیند)

به عنوان مثال شما می‌توانید از گوگل سرچ کنسول به عنوان یک ردیاب رتبه استفاده کنید تا رتبه بندی سایت خود را در SERPs بررسی نمایید.

سرچ کنسول گوگل


۱۳- Keyworddit

ایده های کلمات کلیدی از  Reddit

Keyworddit خیلی باحاله… این ابزار سئو از اصطلاحاتی که مردم در subreddits استفاده می‌کنند، بهره می‌گیرد. و اگر چند دقیقه را با این ابزار بگذارنید، تضمین می‌کنم که ایده های عالی برای کلمات کلیدی خود کشف خواهید کرد.


۱۴- Screaming Frog

در عرض چند ثانیه مسائل فنی سئو را بررسی و اصلاح کنید.

بیایید کمی جزئی تر شویم: پیدا کردن مشکلات فنی سئو در سایت شما واقعا سخت و زمان گیر است. اما وارد Screaming Frog شوید. این ابزار فوق العاده، با استفاده از یک کاوشگر گوگل، سایت شما را آنالیز می‌کند و یک گزارش از مسائل بالقوه مانند لیست خطاهای HTTP، مشکلات ترسیم HTML و دیگر خطاها می‌دهد.

screaming frog

بهترین ویژگی: کشف محتوای تکراری

همانطور که قطعا شنیده‌اید، گوگل از مطالب تکراری نفرت دارد! خوشبختانه شما می‌توانید با سرعت بالا از این افزونه برای جلوگیری و بررسی این محتواها استفاده کنید تا در صورت بروز، با آن مقابله نمایید.

screaming frog


۱۵- Google Analytics

ببینید که افراد چگونه با سایت شما تعامل دارند.

گوگل آنالیتیکز واقعا ابزار سئو نیست. اما تقریبا غیرممکن است که بدون آن یک کمپین سئو را راه اندازی کنید! چرا؟

چون شما به داده ها در گوگل آنالیز نیاز دارید که ببینید آیا تلاش هایی که در زمینه سئو انجام داده‌اید، نتیجه داده اند یا خیر؟

من در مورد داده ها صحبت می‌کنم:

  • ترافیک ارگانیک
  • نرخ بازگشت
  • منابع ترافیک
  • زمان روی سایت
  • سرعت صفحه

google analytics

بهترین ویژگی: گوگل آنالیز و گوگل سرچ کنسول به نوعی ادغامی از هم هستند.

گوگل آنالیز به خودی خود بسیار قدرتمند است اما زمانی که شما آن را به گوگل سرچ کنسول ترکیب می‌کنید، برون ده مفید و قدرت آن بسیار بیشتر خواهد شد.

پس از ارتباط برقرار کردن با GSC اطلاعات بسیار مفیدی به دست می‌آورید، مانند کلمات کلیدی، CTR ارگانیک و اطلاعات جالب دیگر…

گوگل آنالیتیکس


۱۶- Keys4Up

لیستی از بکرترین کلیدواژه ها را درست کنید.

Keys4Up از یک الگورتیم اختصاصی برای تولید ایده های کلیدواژه جانبی استفاده می‌کند. به عنوان مثال: زمانی که شما “بازاریابی محتوا” را در ابزار تایپ می‌کنید، لیستی از تغییرات آن اصطلاح را دریافت نمی‌کنید. (مانند: استراتژی های بازاریابی) در عوض شما کلمات کلیدی را دریافت می‌کنید که افراد با آن عبارت مرتبط می‌شوند:

بهترین ویژگی: پیشنهاد کلیدواژه

یکی از پوئن های منفی Keys4Up این است که شما نمی‌دانید چند نفر به دنبال کلمات کلیدی هستند که این ابزار به شما می‌دهد. خوشبختانه شما می‌توانید کلمات کلیدی خود را به یک ابزار سئو دیگر امتحان کنید و اطلاعات مورد نیاز دیگر خود را از این طریق بدست بیاورید.


۱۷- Yoast WordPress Plugin

بهترین پلاگین سئو برای وردپرس

اگر سایت شما در وردپرس اجرا می‌شود، توصیه می‌کنیم که حتما پلاگین Yoast را نصب کنید. این پلاگین، قوی ترین پلاگین سئو در بازار است. بهترین قسمت ماجرا این است که این پلاگین، رایگان است.

افزونه یواست سئو

بهترین ویژگی: XML Sitemap Generator

نقشه های سایت به گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کند، در سایت شما گشت بزنند و تمام صفحات آن را آنالیز کنند. و با استفاده از پلاگین Yoast شما نیاز نخواهید داشت که هربار که صفحه جدیدی در سایت‌تان ایجاد می‌کنید، آن را به صورت دستی به نقشه سایت بیافزایید. به همین دلیل Yoast نقشه سایت را به صورت خودکار و با دقت بالا بروزرسانی می‌کند.

فوق العاده است نه ؟…

سایتمپ یواست سئو


۱۸- Panguin Tool

به پایین پله صعود کنید!

این ابزار ترافیک جستجوی شما را با بروزرسانی های شناخته شده گوگل مرتبط می‌کند. چرا این ابزار مفید است؟

خب، اگر می‌توانید مطلع شوید که حول زمانی که قرار است بروزرسانی الگوریتم گوگل اجرا شود، ترافیک شما کاهش یافته است، می‌توانید مشکل را پیدا کنید و آن را حل نمایید…

panguin tool

بهترین ویژگی: سوئیچ بروزرسانی روشن/خاموش

پنگوئن باعث می‌شود که یک بروزرسانی خاص، به سادگی اعمال شود. برای مثال اگر یک کسب و کار محلی هستید که بر روی سئو محلی تمرکز می‌کنید، ابزار پنگوئن به شما بروزرسانی هایی را نشان می‌دهد که گوگل برای کسب و کارهای محلی اعمال می‌نماید.

ابزار سئو پنگوئن


۱۹- Wordtracker Scout

کلمات کلیدی رقیب‌تان را بقاپید.

ابزار Wordtracker scout یک رویکرد منحصربفرد به آنالیز کلمات کلیدی می‌دهد… به جای وارد کردن کلمات کلیدی در یک ابزار، Wordtracker scout به شما ترتیب بیشترین استفاده در یک صفحه را نشان می‌دهد.

به این ترتیب می‌توانید به یکی از صفحات رقیب خود بروید، و کلیدواژه هایی که در محتویات آن‌ها استفاده می‌شود را بردارید.

Wordtracker Scout

(توجه: این ابزار صرفا به صورت افزونه کروم دردسترس است و برای فایرفاکس پشتیبانی نمی‌شود)

بهترین ویژگی: فرصت

این ابزار به خوبی به شما نشان می‌دهد که کدام کلیدواژه در لیست شما دارای بهترین نسبت حجم جستجو و رقابت است.

Wordtracker Scout


۲۰- Lipperhey

تجزیه و تحلیل دقیق و قدرتمند وب سایت.

Lipperhey یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل تمام عیار وب سایت شما است، که حتی یک ریال هم هزینه ندارد.

Lipperhey

بهترین ویژگی: پیشنهاد کلیدواژه

لیستی از کلمات کلیدی منحصربفرد و کارآمد را برای اضافه کردن به صفحات خاص خود دریافت کنید. (که می‌تواند به شما کمک کند، ترافیک ارگانیک بیشتری از کلمات کلیدی دلخواه خود دریافت کنید)

Lipperhey


۲۱- Bing Webmaster Tools

سایت خود را برای بینگ بهینه سازی کنید.

بینگ وبمستر تولز دقیقا مانند کنسول گوگل است اما برای موتور جستجو بینگ! بنابراین اگر می‌خواهید در بهینه سازی سایت خود برای بینگ موفق باشید، استفاده از این ابزار برای شما ضروری خواهد بود.

بینگ وبمستر تولز

بهترین ویژگی: ابزار پژوهشی کلیدواژه

با این ابزار می‌توانید به صورت مستقیم ایده های کلیدواژه را برای بهینه سازی در بینگ دریافت کنید. گفتنی است که بر خلاف گوگل کیورد پلنر، داده های بینگ برای جستجو عالی هستند.

bing keyword research


۲۲- Dareboost

سایت خود را در سرعت، سئو و امنیت مورد بررسی قرار دهید.

Dareboost یک ابزار سئو نیست. اما سایت شما را برای چیزهایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سئو تاثیر می‌گذارند، مانند سرعت بارگذاری سایت و امنیت، تحلیل می‌کند.

Dareboost

بهترین ویژگی: اولویت ها

اگر به دنبال صرفه جویی در زمان هستید، این ابزار فوق العاده مناسب است چرا که همیشه مهم ترین ها را در اولویت قرار می‌دهد.


۲۳- Siteliner

یک گزارش کامل سئو به صورت رایگان دریافت کنید.

Siteliner سایت شما را برای پیدا کردن مشکلات سئو مانند صفحات مسدود شده، تغییر مسیرها و لینک های خراب، بررسی می کند.

siteliner

بهترین ویژگی: مقایسه با سایت های دیگر

این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که سرعت بارگذاری سایت خود و حجم صفحه تان را با سایت دیگر در پایگاه داده Siteliner مقایسه کنید. این برای سنجش فوق العاده مفید است.


۲۴- KWFinder

ابزار پژوهش کلمه کلیدی بدون درد و خونریزی ! بهترین بخش KWFinder، سادگی و استفاده آسان از آن است

kwfinder سئو

بهترین ویژگی: LPS

LPS :  این ویژگی به شما می‌گوید که دقیقا به چند بک لینک برای رتبه دادن به کلیدواژه مورد نظرتان نیازمند هستید. بنابراین اگر یک کلیدواژه پیدا کنید که دارای ۵۰ LSP است، می‌دانید که باید یک لینک بیلدینگ جدی برای رتبه بندی آن داشته باشید.

kwfinder


۲۵- Varvy SEO Tool

برای معاینه سئو سایت‌تان از این ابزار استفاده کنید.

Varvy یک ابزار فوق العاده برای حسابرسی سئو سایت شما است. اغلب ابزارهای بررسی سئو، به شما اطلاعات سطحی می‌دهند. اما با Varvy به داده هایی دسترسی خواهید داشت که سایر ابزارها به شما ارائه نمی‌دهند. از جمله بهینه بودن سایت برای نسخه موبایل، تگ alt تصاویر، تنظیم HTTPS، تجزیه و تحلیل robot.tex و موارد دیگر…

varvy seo tools

بهترین ویژگی: راهنمای گوگل

Varvy تنها یک لیست از مشکلات سئو را به شما ارائه نمی‌کند، او در کنار این به شما توصیه های خاصی برای بهبود وضعیت تان خواهد کرد.


#۱: Bulk Google Rank Checker

یک ابزار دقیق برای چک کردن رتبه وب سایت شما در گوگل!

اگر بخواهید بدانید که دقیقا در چه صفحاتی برای کلمات مورد نظرتان رتبه گرفته اید، حتما دنبال یک ابزار خوب و مفید در این زمینه می‌گردید. این ابزار رایگان را به شما معرفی می کنیم . ( شما می‌توانید ده کلمه را به صورت رایگان مورد بررسی قرار دهید.)

بهترین ویژگی: رتبه بندی موتور جستجو

شما تنها با چند کلید ساده می‌توانید آمار کلمات کلیدی و جایگاه آن‌ها در رتبه بندی گوگل را پیدا کنید.


#۲ – Hypestat

یک ابزار برای چک کردن همه جانبه سایت های رقبا . در این سایت و پس از بروزرسانی اطلاعات ، مشخصات و حتی تعداد بازدید روزانه وب سایت ها را می توانید مشاهده نمایید .

کافیست آدرس سایت مورد نظر را در باکس مربوطه تایپ کرده و منتظر بمانید !

hypestat

بهترین ویژگی : تخمین تقریبا دقیق تعداد بازدید های وب سایت

از این اعداد و ارقام می توان استفاده زیادی نمود ! خود شما چه پیشنهادی دارید ؟


چیزی را جا گذاشتم؟

تا اینجا ۲۵ + ۲ ابزار رایگان برای بررسی سئو سایت به شما (و رقبا) معرفی کردیم. و البته همینطور که ما این حجم ابزار مفید را برای شما آماده کردیم، انتظار داریم در مقابل از شما هم چیز مفیدی دریافت کنیم!

آیا ابزارهایی وجود دارد که از آن‌ها استفاده کردید، راضی بودید اما در این لیست وجود نداشتند؟

یا شاید هم سوالی داشته باشید؟

در هر صورت من برای پاسخ دادن به تمام سوالات شما آماده هستم، پس اگر هر سوال، پیشنهاد و… دارید، از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۷ / ۵. تعداد امتیازات ۷۷

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

6 پاسخ

  1. سلام وقت به خیر
    من تخصصم ویدیو مارکتینگ هست ولی متاسفانه به خطر وجود بیش از حد آموزشهای رایگان و پولی سئو نمیدونم کدام را جهت تهیه انتخای کنم
    از طرفی عقیده من اینه که سئو یک سری مجموعه ابزار که بسیاری افراد اونها رو جمع بندی کرده اند و آموزشش رو به فروش میرسونند

    اما مشکل اینجاست که مراحل سئو رو یاد نمیدهند که خود ما طوری یاد بگیریم که خودمون ابزارهای رو پیدا کنیم و ازشون استفاده کنیم و همش متاسفانه دنباله رو اونها هستیم و متاسفانه روش ها رو کامل یاد نمیدهند
    چی کار کنیم که صفر تا صد سئو رو کامل و بدون نقص یاد بگیریم

    1. سلام و عرض ادب
      همان طور که گفتید باید سئو رو به صورت تجربی یاد بگیرید
      به نظرم یک سایت راه اندازی کنید و روی اون تجربه کسب کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *