موتورهای جستجو چطور کار می کنند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۵
(۱)

موتورهای جستجو چطور کار می کنند؟

موتورهای جستجو دائما به دنبال اطلاعات جدید در وب هستند، آنها برنامه های نرم افزاری مخصوص به خود را دارند که برای یافتن اطلاعات، وب را جستجو می کنند. به آنها گاهی عنکبوت یا ربات نیز گفته می شود.

آنها از یک سایت به سایت دیگر رفته و اطلاعات را جمع آوری می کنند. آن‌ها از یک الگوریتم رتبه‌بندی استفاده می‌نمایند که مشخص می‌کند سایت‌ها چه رتبه ای دارند.

وقتی کلمه یا عبارتی را در گوگل جستجو می کنیم، گوگل نتایجی را که قبلا در باره آن کلمه رتبه بندی کرده است را به ما نمایش میدهد. در حقیقت در همان لحظه کل اینترنت را نمی گردد تا نتایج را پیدا کند و با الگوریتم هایش برایتان مرتب کند و به شما نمایش دهد.

خزنده های گوگل پس از مراجعه به سایت شما نسبت به بررسی لینک ها و جمع آوری اطلاعات اولیه اقدام می کنند و پس از آن بسته به میزان نمره شما در الگوریتم های گوگل، آنها را رتبه بندی کرده و آماده می کنند تا جستجو توسط کاربر صورت گیرد.

این کار برای فراهم آوردن مناسب ترین و مفیدترین محتوا انجام می شود و به راحتی به کاربران امکان می دهد تا از آنها استفاده نمایند.
اگر شما به عنوان یک برند ویا وب سایت توسط ربات های گوگل دیده نمی شوید، به احتمال زیاد برای کاربران موتور جستجو قابل مشاهده نخواهید بود.

اگر اینگونه باشد، وقت آن رسیده که آموزش سئو دیده و / یایک متخصص بهینه سازی موتور جستجو استخدام کنید تا در ارائه خدمات به شما کمک نماید.

گوگل “راهنمای استارتر” خود را برای وب سایت‌هایی که به دنبال یادگیری سئو هستند، ارائه می‌دهد، اما تاکید می‌کنم که شما همیشه باید یک متخصص موتور جستجو را در کنار خود داشته باشید تا سئو را در یک سطح بسیار دقیق درک نموده و به روز باشد تا از آخرین فرآیندهای الگوریتم گوگل برای کمک به ایجاد و حفظ حضور قوی شما در صفحه نتایج جستجو استفاده کند. همچنین، لازم است که فراتر از جنبه های فنی و کد HTML برای سئو فکر کنید.

این امر یک بازی عمومی است که نیاز به دیدگاهی جامع تر درباره جنبه‌های فنی، محتوا و محبوبیت (سئوی خارجی) دارد.

در واقع، طبق گفته آندری لیپاتسف، استراتژیست ارشد کیفیت جستجو در گوگل، ایجاد لینک و محتوای با کیفیت دو سیگنال مهم هستند که، برای رتبه بندی وب سایت شما در صفحه جستجو استفاده شده است

منبع: Search Engine Watch 2016؛ https://searchengineland.com/now-know-googles-top-three-search-ranking-factors-245882

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۵ / ۵. تعداد امتیازات ۱

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *