آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی هدفمند + نکات سئو

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۳
(۴۸)

پیش گفتار نویسنده در خصوص آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی هدفمند

شاید خیلی از شما در خصوص رپورتاژ آگهی اطلاعاتی داشته باشید. شاید تا کنون چندین بار برای دریافت رپورتاژ آگهی متحمل هزینه های زیادی شده باشید و احتمالا نتیجه قابل توجهی از آن نگرفته باشید. این شاید ها و چندین شاید دیگر اتفاقاتی است که ممکن است مثل ما برای شما نیز افتاده باشد.

مقاله پیش رو که علاوه بر جمع بندی مطالبی که نگارنده در مطالعات شخصی خودش به آنها رسیده است، نتیجه تجربیات ثبت چندین رپورتاژ آگهی با هزینه هایی بسیار بالا می باشد که توصیه می کنیم قبل از خرید یک رپورتاژ آگهی به آنها توجه نمایید.

آموزش نوشتن رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی چیست؟

در ابتدا یک تعریف کلی از رپورتاژ آگهی می کنیم : رپورتاژ، یک متن تبلیغاتی است که به صورت پست در یک سایت با ارزش و پر طرفدار با بازدید بالا جهت دریافت لینک با کیفیت، برندینگ و معرفی محصول یا خدمات شما (برای دریافت لید) در آن سایت با پرداخت هزینه منتشر می شود.

اهداف خرید یک رپورتاژ آگهی

اهداف خرید رپورتاژ آگهی

  1. دریافت بک لینک با کیفیت از سایتی قوی در صفحه ای که مرتبط با محصول یا خدمت ما می باشد.
  2. بازدید آن صفحه توسط مخاطبین سایت هدف و ارجاع به خریداران علاقمند به صفحه محصول یا خدمات خودمان به صورت مستقیم و با قرار دادن یک فراخوانی برای اقدام (Call to action) مناسب.

یک رپورتاژ آگهی تاثیر گذار باید چه فاکتورهایی داشته باشد

با توجه به موارد مندرج در بند بالا، یک رپورتاژ آگهی تاثیر گذار باید در دو بخش سئو و جذب لید از مخاطبین سایت هدف بهینه سازی گردد که فاکتورهای آن را به تفکیک بررسی خواهیم کرد:

فکتورهای مرتبط با سئو:

  1. متن رپورتاژ آگهی شما می بایست به صورت اختصاصی و حداقل ۱۰۰۰ کلمه باشد.
  2. رپورتاژ آگهی شما باید فقط در سایت هدف منتشر شود (توصیه می گردد از انتشار مجدد مطالب وب سایت خودتان در یک رپورتاژ خودداری نمایید.)
  3. از یک رپورتاژ آگهی فقط یک بار، یک انکرتسکت (anchor text) به صفحه هدف در سایت شما لینک داده شود و این لینک حتما در پاراگراف اول باشد.
  4. از یک رپورتاژ آگهی یک لینک به سایت مرجع بی طرف و مرتبط با مطلب شما (ترجیحا در پاراگراف های آخر) به صورت فالو داده شود.
  5. از یک رپورتاژ آگهی یک لینک با کلمه کلیدی غیر از کلمه کلیدی هدف شما به صفحات داخلی سایتی که در آن رپورتاژ منتشر می شود داده شود (لینک داخلی).
  6. از یک عکس مرتبط که در آن از متن فارسی (حاوی کلمه کلیدی هدف) استفاده شده است استفاده گردد و خاصیت ALT آن عکس کلمه کلیدی مرتبط شما باشد.
  7. عنوان رپورتاژ آگهی شامل کلمه کلیدی باشد.
  8. با استفاده از ابزارهایی مثل ahref میزان لینک های خروجی سایتی که در آن آگهی شما منتشر خواهد شد با کلمه کلیدی هدف شما بررسی شود. هر چه میزان لینک های خروجی با کلمه مرتبط با شما نزدیکتر به صفر باشد آن سایت بیشتر برای رپورتاژ با هدف بک لینک مناسب تر است.
  9. برای رپورتاژ خریداری شده، لینک سازی کنید و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

فاکتورهای مرتبط با جذب لید:

  1. محتوایی که تولید می کنید، ترجیحا پاسخ به مهمترین سوالات پیش از خرید مشتریانتان باشد.
  2. تا انتهای محتوایی که تولید می کنید به صورت مستقیم به برند یا محصول خودتان ارشاره نکنید.
  3. در پایان یک پیشنهاد جذاب بدهید. (مثلا کد تخفیف برای خرید محصولی که با پاسخی که در محتوا به مشتری داده اید سازگار است.)

فاکتورهای عمومی:

  1. پس از انتشار رپورتاژ، با رعایت زمانبندی مناسب چندین کامنت هدف دار زیر محتوای خودتان بنویسید و نظرات مخاطبین را به سمتی که میخواهید هدایت کنید. (هم از نظر سئو مهم هاست و هم از نظر جذب لید.)
  2. با ابتکاری که دارید، برای هدف رپورتاژ، ترکیبی از سئو و جذب لید را استفاده کنید.
  3. از مخاطبین بخواهید در کامنت ها مشارکت کنند.
  4. لینک رپورتاژ را در خبرنامه ایمیلی خودتان منتشر کنید. (میزان بازدید و ورودی از رپورتاژ بر تاثیر گذاری آن هم در حوزه سئو و هم در حوزه جذب لید می افزاید.)
  5. یک هفته بعد، محتوای منتشر شده را به اضافه یک پاراگراف در بالای آن با موضوع “پیشنهاد مطالعه این مقاله با ارزش” در سایتهایی مثل ویرگول و ph و اخبار رسمی و … منتشر کنید.

امیدواریم این مطلب کمکی هر چند ناچیز به شما برای بردن بهره بیشتر از رپورتاژ هایی که خریداری می کند کرده باشد.

در صورتی که سوالی یا تجربه ای در خصوص انتشار رپورتاژ در سایتی دارید، مطرح نمایید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۳ / ۵. تعداد امتیازات ۴۸

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

14 پاسخ

  1. خیلی ممنون از مطلب عالی تون. در قسمتی نوشتید : استفاده از ابزارهایی مثل ahref میزان لینک های خروجی سایتی که در آن آگهی شما منتشر خواهد شد با کلمه کلیدی هدف شما بررسی شود. هر چه میزان لینک های خروجی با کلمه مرتبط با شما نزدیکتر به صفر باشد آن سایت بیشتر برای رپورتاژ با هدف بک لینک مناسب تر است.
    میشه در این مورد کمی بیشتر توضیح بدید که چطور باید بررسی کنیم.

  2. سلام
    بسیار عالی بود مطلب
    و اینکه کاش تمام دوستان که رپورتاژ درخواست میدن یاد بگیرن
    و فکر کنم برای درج تعداد بالا بهتره با عنواین مختلف قرار بگیره و فاصله زمانی ثبت در چند وبسایت یا وبلاگ قرار داده بشه که پست ایندکس بشه و اسپم به حساب نیاد

  3. خیلی عالی بود مخصوصا اون” ۹ نکته برای نوشتن رپورتاژ ” که ذکر شده بود
    فقط اگر میشد یک ویدیوی کوتاه هم در محتوا جا داد بنظر بنده تکمیل میشد
    بازم ممنونم از این پست عالی

  4. خیلی عالی بود خدا خیرتون بده. مخصوصا قسمت لینک دادن به بیرون، لینک سازی برای رپورتاژ و انتشار مطلبش توی سایت ویرگول بعد از یک هفته. این نکات رو آدم فقط با آزمون و خطاهای هزینه بر یاد میگیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *