خرید ورودی گوگل یا Crowd Search

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۳
(۸۲)

خرید ورودی گوگل یا Crowd Search : منجلابی ترسناک

آیا شما هم صاحب وب سایت هستید؟ آیا تمام تلاش خود را برای بهبود رتبه در گوگل و بینگ می‌کنید اما پیشرفت چشمگیری ندارید؟

احتمالا به این فکر افتادید که از crowd search یا خرید ورودی گوگل برای بهبود وضعیت سئو خود استفاده کنید؛ اما من امروز در وبمسترسلام به شما می‌گویم که استفاده کردن از آن تصمیم چندان درستی نیست!

خرید ورودی گوگل

معرفی کوتاه crowd search یا خرید بازدید گوگل

crowd search به این معنی است که برای مثال شما یک سرویس – مانند بازدیدیار – برای تقلید از کاربران واقعی در موتور جستجو گوگل خریداری می‌کنید. این سرویس ها از پروکسی ها استفاده می‌کنند تا این سیگنال را به گوگل بدهند که صدها یا هزاران نفر، از طریق سرچ کردن کلمات کلیدی مورد نظر شما در گوگل و کلیک روی لینک شما، وارد سایت‌تان می‌شوند و مدت زمان زیادی را در سایت شما سپری می‌کنند.

البته اختصارا اشاره کنم که من اصلا قصد معرفی کردن بازدیدیار را ندارم و توصیه هم نمی‌کنم که از این سرویس و یا سرویس های مشابه آن استفاده کنید.

در واقعیت اینطور انتظار می‌روند که با استفاده کردن از این سرویس ها CTR شما افزایش خواهد یافت که به واسطه آن می‌بایست SERP شما هم رشد قابل توجهی کند.

آیا Crowd Searching باعث بهبود سئو می‌شود؟

من به شخصه فکر می‌کنم که یک جنبه واقعی و عملی پشت این مسئله وجود دارد و مطابق همین فرضیه هم رند فیشکین (سبیل قشنگ) از MOZ نیز آزمایش‌هایی انجام داده است تا جایی که ثابت کرد این روش کار می‌کند.

rand fishkin

رند از فالورهای توییتر خود خواست یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کنند و روی لینک مورد نظر او کلیک نمایند؛ بیش از ۲۰۰ نفر از فالورهای او این کار را انجام دادند و اما نتیجه این بود که تنها در عرض چند ساعت، صفحه مورد نظر او از رتبه ۷ به رتبه ۱ رسید.

چطور چنین چیزی ممکن است؟ آیا استفاده از چنین راهکاری برای دستکاری رتبه بندی گوگل حتی پس از بروزرسانی های پاندا و پنگوئن گوگل، آسان است؟

خب کمی پس از اینکه آن ترافیک مصنوعی به صفحه مورد نظر رند وارد شد و دیگر خبری از آن حجم ترافیک ناگهانی نبود، صفحه مورد نظر دوباره به رتبه ۷ام بازگشت. که این مسئله هم توسط کاربران مورد نظر رند از طریق کامنت در همان صفحه تایید شد.

آزمایش رند چه چیزی را به ما نشان داد؟

این آزمایش دو مورد مهم را به ما نشان داد (با توجه به اعمال جریمه ترافیک جعلی!!!)

  • رتبه بندی گوگل توسط افزایش ناگهانی ترافیک تغییر کرد.
  • گوگل به “آنچه کاربران در جستجو به دنبال آن هستند و می‌خواهند آن را بخوانند واکنش نشان می‌دهد” بنابراین افزایش CTR به بهبود رتبه بندی کمک کرد.
  • دستکاری های این چنینی صرفا در افزایش رتبه موقت شما تاثیرگذار است.

همچنین باید این مسئله را هم در نظر بگیریم که افرادی مانند رند غول های زمینه فعالیت خود هستند. آن‌ها این قدرت را دارند که این نوع آزمایش ها را انجام بدهند، چون تعداد زیادی فالور های واقعی، هدفمند و مشتاق دارند.

البته رند به صورت واضح در پست خود این مسئله را مطرح می‌کند که صرفا تعداد کلیک نمی‌تواند یک دلیل قانع کننده برای گوگل در افزایش رتبه بندی صفحات باشد.

crowd search یا خرید ورودی گوگل

چرا این روش به صورت طولانی مدت کارآمد نیست؟

به محض اینکه ترافیک غیر ارگانیک شما متوقف شود، احتمالا صفحه شما به رتبه قبلی خودش تنزل خواهد کرد. حتی این مسئله هم که صفحه شما به صورت موقت رتبه بهتری بگیرید کمی شانسی است و به این مسئله ربط دارد که سایت های بالاتر از شما از نظر محتوا، ارزش، تعامل و… سطح پایین تری نسبت به شما داشته باشند. اگر اینطور باشد احتمالا سایت شما با افزایش رتبه همراه خواهد بود.

این یعنی اگر شما بخواهید از چنین سرویس هایی استفاده کنید باید استفاده شما به صورت مداوم (۲۴/۷) باشد تا موقعیت شما در رتبه ۱ ثابت بماند. که البته این مسئله خیلی به رقبا شما بستگی دارد و همینطور چنین کاری هزینه های زیادی برای شما دربر خواهد داشت.

اما آیا این روش ارزش استفاده دارد؟

به نظر من خیلی بهتر است که بودجه خود را صرف مسائل دیگری کنید.

آیا فکر می‌کنید گوگل از چنین فرایندی اطلاع ندارد؟

گوگل می داند

تا آن جا که من می‌دانم گوگل آدم با شعوری است (منظورم اینکه ماشین تنظیم شده خیلی حرفه ای و کاملی هست)

آیا شما فکر می‌کنید که نرم افزارها و الگوریتم های فوق پیشرفته آن‌ها (فقط خدا میدونه که از چه چیزای پیشرفته دیگه ای برای رتبه بندی استفاده میکنن) متوجه این موج تصادفی و ناگهانی در ترافیک ورودی شما نمی‌شود؟

آیا نباید این را در نظر بگیریم که آن‌ها به این نوع سوء استفاده ها آگاه هستند و برای همین الگوریتم های ظریفی برای هشدار دادن به چنین سوء استفاده هایی تنظیم کرده‌اند.

اینطوری فکر کنید؛

شما یک وبلاگ با ارتباط اجتماعی پایین دارید که از قضا دامنه جدید و تازه ثبت شده ای هم دارد و در آن تنها چند پست منتشر شده است و کلا مجموع پست های آن حول ۲-۳ صفحه هستند.

خب شما تا اینجا عملکردی خوبی داشتید و تنها چیزی که به آن نیاز دارید صبر کردن است تا رتبه هایتان به صورت طبیعی افزایش پیدا کنند.

و بله شما در چنین شرایطی تصمیم میگیرید که از روش “خرید ورودی گوگل” روی یکی از مقالاتتان استفاده کنید و مطابق آن صدها کلیک خریداری می‌کنید. ( در نظر میگیریم که آن مقاله در رتبه ۱۲ قرار داشته است)

خب حالا زمانی است که رتبه بندی شما برای آن کلمه کلیدی در حال افزایش است و شما هم که از نتایج بعدی آن خبر ندارید، حسابی خوشحال شده‌اید.

فکر می‌کنید چه مدت بتوانید هزینه این کلیک ها را به صورت مداوم پرداخت کنید و بازدهی سرمایه تان از مقاله ای که از این روش برای آن استفاده کردید، چیست؟

همینطور فکر می‌کنید چقدر طول میکشد که گوگل به غیر طبیعی بودن این ترافیک شک کند و با خودش بگوید که هی پسر چرا همه این کاربرا روی یک لینک اونم از سایتی که اونقدرا معروف نیست، کلیک می‌کنن؟

تنها وب سایت هایی که سعی می‌کنند از این روش استفاده کنند، وب سایت های جدید و همینطور وب سایت های ناکارآمد هستند.

اگر شما ارتباطات درستی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده باشید و صفحات پرتعاملی داشته باشید، بدون شک نیازی به استفاده از این روش نخواهید داشت. چرا که شما با به اشتراک گذاری مطالبتان با دنبال کنندگانتان تمام این فرایند را به صورت طبیعی می‌توانید انجام دهید.

همینطور دنبال کنندگان شما با به اشتراک گذاری مطالب‌تان با دوستانشان به افزایش ورودی شما کمک شایانی خواهند کرد.

آیا گوگل شما را مجازات خواهد کرد؟

سئو کلاه سفید

صادقانه بگویم من نمیدانم که گوگل برای چنین سوء استفاده هایی مجازاتی در نظر گرفته و یا خیر!

من صرفا می‌دانم که این کار از روش های منفی در سئو محسوب می‌شوند و قطعا گوگل به آن‌ها اگاه است. پس در حال کار روی این قضیه است و در آینده نزدیک با بروزرسانی های خودش حسابی وب سایت هایی که چنین سوء استفاده های ظریفی انجام داده‌اند را مجازات خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنم که تمام وقت به سئو کلاه سفید (یا حداقل سئو کلاه خاکستری) فکر کنید و انرژی و بودجه‌تان را برای آن بگذارید و وقت و منابع خود را با این نوع تاکتیک ها هدر نکنید. بهتر است بروید سراغ نوشتن یک محتوای عالی با یک تجربه کاربری عالی…

آیا شما باید از Crowd Searching استفاده کنید؟

نه، نه و بازم نه…

من به شدت توصیه می‌کنم که دامنه خودتان را با استفاده از چنین تاکتیک هایی نابود نکنید. این تاکتیک ها برای سلامت دراز مدت سئو شما به شدت خطرناک هستند. چرا که دیر یا زود الگوریتم های گوگل با بروزرسانی هایشان سراغ شما خواهند آمد.

اگر توجه کرده باشید با هر بار بروزرسانی پاندا، پنگوئن و دیگر الگوریتم های گوگل تغییرات عمده ای در SERPs رخ داده است چرا که بسیاری از روش های قدیمی و سوء استفاده های کاربران توسط این الگوریتم ها منهدم شده‌اند.

به جای استفاده از این روش ها روی موارد زیر تمرکز کنید:

  • تولید محتوای عالی
    • سعی کنید کاربرانتان را درگیر کنید و تجربه ای لذت بخش به آن‌ها ارائه دهید.
  • محتوایتان را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.
  • برای استفاده از کلمات کلیدی تحقیقات دقیق و مناسب انجام دهید.
  • یک کانال آپارات جذاب و آموزنده ایجاد کنید.

ساختن یک وب سایت و ایجاد یک جریان روان درآمدی، زمان بر هست و صبر زیادی میطلبد.

پیشنهاد من به شما این است که به کلی راه های سوء استفاده و دور زدن گوگل را فراموش کنید و در عوض بر روی قوانین گوگل تمرکز کنید و آن‌ها را به درستی پیاده سازی کنید. سعی کنید همیشه هم برای خوانندگان و هم برای گوگل بنویسید.


امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشه، پیشاپیش از مطالب مفیدی که برای تکمیل کردن این مطلب کامنت می‌کنید، تشکر می‌کنم.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۳ / ۵. تعداد امتیازات ۸۲

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

12 پاسخ

  1. با سلام من مبچیخواستم بدونم که این روش آیا برای سایت های خبری و تفریحی مثل سایت من که مطالبی حدود پانصد تا داره و یه خورده ایندکسش ضعیفه خوبه یا بد؟

  2. سلام
    ممنون از مقاله خوبتون
    یه سوال برام پیش اومد، با توجه به مقاله شما آیا میشه نتیجه گیری کرد که فعال کردن ادوردز روی یک دامنه میتونه به ارتقای سئو و رتبه سایت کمک کنه؟
    ممنون میشم اگه در این زمینه تجربه ای دارید با ما به اشتراک بذارید.

      1. دیدگاه شما کاملا اشتباه
        بازدید برخلاف بک لیک منجر به پنالتی نمیشه
        اگر قرار باشه گوگل بابت بازدید بیاد جریمه کنه که باید کاسه کوزش جمع کنه
        میخوام حالا ی مثال بزنم
        اگر ی شخصی بیاد با ی مبلغ خیلی کمی بازدید برای سایت رقیبش بگیره آیا اون سایت میاد پایین و جریمه میشه؟
        پس دیگه چرا بره کلی هزینه سئو آفپیج کنه خوب با یه هزینه کم رقیب بکشه بیاد پایین

  3. با سلام
    خیلی مطلب مفیدی بود و یکی از سوالاتی بود که قصد داشتم درموردش مطالعه کنم و فراموش میکردم همش
    واقعا ایمیل های خوبی ارسال میکنید و جای خوندن داره
    تشکر از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *