آپدیت الگوریتم گوگل آذر ۱۳۹۹ ( شنیده ها، اخبار و تغییرات )

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۷
(۸۹)

گزارش آپدیت الگوریتم گوگل

موتورهای جستجو معمولاً الگوریتم های رتبه بندی خود را در طول سال چندین بار بروزرسانی می کنند. بیشترین خبری معمولاً مربوط به به روزرسانی هایی است که گوگل انجام می دهد. مهم است که وبلاگ های گوگل و وب سایت های تجارت موتورهای جستجو مانند SearchEngineLand. com و SearchEngineWatch. com را رصد کنید تا از آخرین اخبار مطلع شوید.

این مقاله، کاربرد کلی و روش‌های موتور جستجو را ارائه می‌دهد که باید سایت شما را در رتبه خوبی قرار داده و مطابق با دستورالعمل‌های موتور جستجوی فعلی باشد. با این حال، از آنجا که نیازمندی های قابلیت استفاده تغییر می کند و موتورهای جستجو به روزرسانی هایی برای سازگاری با آنها انجام دادند، مطمئن باشید که شما یا متخصص سئو با همه به روزرسانی های منتشر شده که ممکن است بر عملکرد سئو شما تأثیر بگذارد، هماهنگ هستید.

گوگل در طول سال چندین بار الگوریتم خود را بروزرسانی نمود تا به حذف محتوای اسپم و وب سایت های کم کیفیت کمک کند. طی چند سال گذشته گوگل هر چند ماه یکبار الگوریتم خود را به روزرسانی کرده است، از جمله موارد زیر تا ژوئن ۲۰۱۹:


آگوست ۲۰۱۷: گوگل به روزرسانی الگوریتم محلی Hawk را انجام داد. گوگل در تلاش بود تا مشاغل مشابهی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند، از نتایج جستجوی محلی فیلتر شوند. سپس گوگل این به روزرسانی را پیگیری کرد تا آن را اصلاح نموده و مشاغل را در کنار یکدیگر قرار دهد، حتی اگر شبیه هم باشند.

نوامبر ۲۰۱۷: شایعاتی مبنی بر اینکه گوگل در نوامبر ۲۰۱۷ بروزرسانی دیگری را انجام داده است، وجود دارد. این بروزرسانی، رتبه بندی موتورهای جستجو در بسیاری از سایت های کوچک با حداقل محتوارا کاهش داد. در اصل، گوگل سایت‌هایی را که سعی داشتند به دنبال نتایج جستجو برای ثبت ترافیک و جذب آگهی در آن ترافیک باشند، جریمه کرد.

دسامبر ۲۰۱۷: گوگل تأیید نمود که به روزرسانی انجام داده و وب سایت هایی با صفحات لندینگ بسیار محدود، و همچنین سایت هایی با تبلیغات بیش از حد یا محتوای کم (thin content) را هدف قرار داده است. این بروزرسانی در واقع سایتهای اسپم را هدف قرار داده است.

مارس ۲۰۱۸: نمایندگان گوگل تأیید کردند که آنها الگوریتم رتبه بندی را بروزرسانی نمودند، اما درباره چگونگی آن مطلبی افشا نکردند.

آوریل ۲۰۱۸: گوگل مجدداً تایید کرد که یک بروز رسانی اصلی در الگوریتم انجام داده و هیچ بازخورد مهمی نسبت به آنچه که فیلترکردند، ارائه ننمود. بسیاری از سایت ها تأثیر قابل توجهی از این بروزرسانی مشاهده نکردند.

آگوست ۲۰۱۸: نمایندگان گوگل تایید کردند که آن‌ها بروزرسانی اصلی الگوریتم جستجو رابرای جایزه دادن به وب سایت‌های با کیفیت وبا نتایج رتبه‌بندی بالا در موتور جستجو، منتشر کردند. به گفته گوگل، به روز رسانی بر روی تنزل رتبه محتوای کیفیت پایین متمرکز نبود، بلکه به ارائه نتایج مرتبط تر به کاربرانی کمک می‌کند که محتوای کامنت با کیفیت بالا ارائه می‌دهند.

مارس ۲۰۱۹: نمایندگان گوگل تأیید کردند که یک بروزرسانی گسترده در الگوریتم صورت گرفته است که آن را به روزرسانی فلوریدا ۲ لقب دادند، زیرا در کنفرانس Pub Conn Florida مورد بحث قرار گرفت. از آنجا که این یک به روزرسانی گسترده تر بود ، آنها هیچ تغییر و یا تأثیرات خاصی را نشان ندادند. به طور کلی، شایعه شده بود که فقط به کیفیت نتایج جستجو و چگونگی ترسیم محتوا برای عبارت جستجو تمرکز می شود.

آوریل ۲۰۱۹: گوگل تأیید کرد که الگوریتم آن دچار مشکل شده و شرکت مجبور است آن را بروزرسانی کند، زیرا باعث شده تا برخی از وب سایت ها و محتواها در این آپدیت از نتایج موتور جستجو حذف شوند. این بروزرسانی در اصل برای رفع مشکل ایندکس سازی بود. سایتهای عادی به طور معمول تحت تأثیر قرار نمی گرفتند، مگر اینکه آنها از ایندکس حذف شده باشند (deindex).

مه ۲۰۱۹: شایعاتی مبنی بر به روزرسانی دیگری از الگوریتم وجود داشت، زیرا گوگل در ایندکس سازی محتوای جدید مشکل داشت. گفته می شد که این به روز رسانی یک راه‌حل برای این مساله بوده است.

ژوئن ۲۰۱۹: گوگل تنوع نمایش نتایج مشابه از یک دامنه را به خوبی به روزرسانی کرد. این کار به منظور بهبود نتایج جستجو در مواردی است که یک دامنه واحد بر تمام نتایج جستجوی یک عبارت جستجو حاکم است. همانطور که گوگل می گوید ، با پیشروی، به طور کلی بیش از دو URL از دامنه مشابه در نتیجه این بروزرسانی نشان داده نمی شود.

دسامبر ۲۰۲۰: شنیده ها حاکی از تغییر نتایج و رتبه بندی های گوگل، نشان از آپدیت دیگری در الگوریتم گوگل می باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته، گوگل به شدت بر روی سوشیال سیگنالها و المان های Core Web Vitals تاکید داشته است.

نتیجه گیری مهم این جدول زمانی این است که گوگل غالباً الگوریتم خود را که محتوا و وب سایت ها را رتبه بندی می کند، به روز می نماید. بسیار مهم است که سئوکارها به جدیدترین اخبار در مورد به روزرسانی های الگوریتم گوگل توجه کنند، زیرا این امر می تواند به شدت بر وب سایت ها و عملکرد محتوا شما تأثیر بگذارد. این به روزرسانی ها می توانند ترافیک رایگان را به خطر بیاندازند و بازده کلی سرمایه گذاری (ROI) دارایی های وب شما را کاهش دهند. به نظر من، داشتن یک متخصص سئو با تجربه در همه زمان ها بسیار مهم است تا اطمینان حاصل شود که وب سایت شما در موقعیت خوبی قرار دارد و می تواند آشفتگی ناشی از به روزرسانی های مکرر الگوریتم را برطرف کند. گوگل دائماً الگوریتم رتبه بندی خود را تغییر می دهد و با استفاده از قالب بندی محتوای نامربوط و سایتهای کم کیفیت، به کاربران با تجربه جایزه می دهد.

آپدیت فرعی در ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷

ما در حال حاضر علائم فوق العاده ابتدایی در خصوص آپدیت الگوریتم سرچ گوگل را مشاهده می‌کنیم. تقریبا از ۱۵ مرداد ماه گمانه زنی ها و بحث هایی در شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین در همین خصوص منتهی با محدودیت هایی شروع شده است.

برخی از ابزارهای آماری و هم تغییرات محسوسی که ایجاد شده است را به خوبی نمایش داده‌اند. البته همچنان برخی از ابزار ها نیز این تغییرات را نشان نمی‌دهند. بنابراین زود است که بخواهیم نظر قطعی را بدهیم اما در هر صورت می بایست آماده تغییرات احتمالی در الگوریتم گوگل باشیم.

آیا شما هم از تقریبا ۱۵ مرداد ماه ۹۷ شاهد تغییراتی در رتبه بندی وب سایت خود در نتایج گوگل و یا کلمات کلیدی تان بوده‌اید؟

اینطور که پیدا است چند نفر از مشتریان وبمسترسلام  اعلام کرده‌اند که تغییراتی را در موارد فوق تجربه کرده‌اند؛

یکی از کاربران سایت وبمسترورلد گفته است :

در این اپدیت الگوریتم گوگل تغییرات بزرگی در پایگاه داده های آمریکا ایجاد کرده است اما به نظر می رسد که فعلا فقط چنین تغییراتی در امریکا رخ داده است. (اما ما در ایران نیز تغییراتی را دیده ایم).

فقط باید منتظر باشیم و دعا کنیم تا همه چیز بهتر شود! (چون طبق گزارش مخاطبین وبمسترسلام نتایج عجیب و غریبی را دیده ایم که به هیچ وجه منطقی نیست) و اینطور که پیداست حداقل فعلا این تغییرات در نسخه دسکتاپ نمایش داده می شوند،

ما حدس میزنم که گوگل در حال ازمایش است تا از این بروزرسانی مطمعن شود.

با این وجود همچنان نظر شخصی ما می گوید که همچنان زود است که به صورت قطعی بگوییم یک اپدیت در راه است اما برخی از ابزارها از امروز صبح تغییراتی را نشان داده اند:

الگوریتم گوگل

آیا در عملکرد وب سایت خود در نتایج گوگل در بازه زمانی گفته شده متوجه تغییراتی شده اید؟ ( ما را نیز در کامنت ها در جریان بگذارید )


آپدیت اصلی در یکم مرداد ماه 

همانطور که می دانید روز ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ ، الگوریتم جدید گوگل عملیاتی شد. من نیز در حال جمع اوری اطلاعات در خصوص این بروزرسانی از طریق بررسی برخی سایت ها بودم که تصمیم گرفتم بازخورد سریعی از این الگوریتم گوگل و نظر متخصص‌های این حوزه را در خصوص آن، به شما بدهم :

گوگل: بروزرسانی گسترده هسته، هیچ چیز برای اصلاح نیست !

گوگل پیش از اجرای بروزرسانی خبر خود را در خصوص اینکه این بروزرسانی یک بروزرسانی گسترده هسته‌ موتور جستجو است را به وبمستران داده بود که من بابت این موضوع از گوگل سپاسگذارم. با این حال گوگل با ارائه این بروزرسانی بار دیگر اثبات کرد که در راه تکامل هیچ قاعده و قانون خاصی را دنبال نمی‌کند و سئو می‌تواند هر چیزی را که گوگل مایل باشد تحت شعاع قرار دهد.

گوگل در این توییت تایید کرده است: https://t.co/uPlEdSLHoX


این هفته ما بروزرسانی الگورتیم هسته‌ای گوگل را منتشر کرده‌ایم، همانطور که این بروزرسانی را چندین بار در سال انجام می‌دهیم. راهنمایی ما در خصوص این بروزرسانی مانند ماه مارس است که گزارش آن را قبلا اعلام کرده ایم.

منبع : (توئیت Google SearchLiaison اول آگوست ۲۰۱۸)


توصیه قبلی خود را تکرار کردند:

معمولا گوگل هر روز یک یا چند طرح را برای بهبود نتایج ما طراحی می‌کند. برخی بر روی پیشرفت های خاص متمرکز شده‌اند. برخی تغییرات گسترده هستند. هفته گذشته یک بروزرسانی در هسته و گسترده را اعمال نمودیم که البته ما این کار را به طور معمول چندین بار در سال انجام می‌دهیم.

منبع : (توئیت Google SearchLiaison دوازده مارس ۲۰۱۸)


هیج اصلاحی برای صفحاتی که بر روی تولید محتوای عالی تمرکز می‌کنند وجود ندارد. با گذشت زمان ممکن است محتوای این صفحات نسبت به سایر صفحات، افزایش یابد.

منبع : (توئیت Google SearchLiaison دوازده مارس ۲۰۱۸)


دنی سالیوان از Google Responds پاسخ می‌دهد: اول آن را برای من تایید کرد، یک بروزرسانی وجود داشت: بله می‌توانم تایید کنم، اینجا را نگاه کنید: https://t.co/32yCe3pTF7

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


سپس گفت او بیشتر از پیام های بالا اضافه نمی‌کند: درست همانطور که در ماه مارس گفتیم.

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


زمانی که برخی از متخصص های سئو از او می‌خواهند که جزئیات بیشتری ارائه دهد، او ادامه می‌دهد که:

زمانی که بروزرسانی می‌کنیم، موارد خاصی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند، ما سعی می‌کنیم این موارد را بگوییم. با این نوع عملکرد چیز خاصی برای انجام دادن وجود نخواهد داشت و ما فکر می‌کنیم که این عملی است که می‌توانیم آن را درک کنیم، با این کار امیدواریم مردم سمت چیزهایی که نقض شده اند، نروند.

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


او به دستورالعمل های ارزیابی کیفیت اشاره می‌کند:

آیا می‌خواهید با یک تغییر گسترده، عملکرد بهتری داشته باشید؟ پس محتوای عالی داشته باشید.

بله، همین پاسخ کسل کننده! اما اگر شما یک ایده بهتر و عملی تر داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم، دستورالعمل های ارزیابی را بخوانید که تقریبا متشکل از ۲۰۰ صفحه از مواردی است که می‌بایست آن‌ها را مدنظر بگیرید:  https://t.co/pO3AHxFVrV

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


این مراجع چگونه به برخی از سئوکارها کمک می‌کند به نتایج بهتر دست یابند:

توجه به آن‌ها ظاهرا می‌تواند کارساز باشد، من واقعا این توییت را دوست داشتم، چرا که به نظر می‌رسد یک نمونه از آن‌ها است: https://t.co/iJXBG83cXZ

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


اما دوباره بازرسان کیفیت، مستقیما تاثیری ندارند:

برای اینکه واقعا روشن بشه، این کار درست نیست. ارزیابی هیچ ورودی مستقیمی از این الگوریتم ندارد. هیچ امتیاز یا چیزی شبیه به این که در مورد نمونه صفحاتی  که بررسی می‌کنند، ندارد.

منبع : (توئیت دنی سالیوان دوم آگوست ۲۰۱۸)


من عمیقا آگاه هستم که مردم می‌خواهند همه چیز را بدانند . اگر یک تغییر ترافیکی وجود داشته باشد، من فکر نمی‌کنم اگر بگوییم اتفاق خاصی نیفتاده است ، مفید باشد. بنابراین مردم صرفا تغییرات تصادفی را شروع نمی‌کنند، آن‌ها باید به طور گسترده‌ای فکر کنند.

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


دنی بار دیگر میگوید که هیچ چیز تغییر خاصی وجود ندارد؛

او می‌گوید تغییر Y، Z، X مهم نیست، که اگر ساده باشد، آن را به اشتراک خواهد گذاشت، اما ساده نیست.

اگر بتوانیم مطالب عملیاتی بیشتری را با بروزرسانی های گسترده به اشتراک بگذاریم، این کار را خواهیم کرد. اما امیدوارم به مردم بگویم که به طور موثر چیزهایی غیر از y ، x یا z واقعا مفید هستند. و از آخرین زمان، این واقعا کلیدی است: https://t.co/tZdCAYDi5r

منبع : (توئیت دنی سالیوان اول آگوست ۲۰۱۸)


Takeaki Kanaya از گوگل ژاپن

Takeaki Kanaya

او در توئیتی گفته بود که صرفا محتوای با کیفیتی را تولید می‌کند که گوگل از آن‌ می‌خواهد.

ما این هفته دامنه وسیعی از بروزرسانی های الگوریتم های اصلی را انجام داده‌ایم. این کار چندین بار در سال انجام می‌شود و کاری که شما می‌توانید برای افزایش تاثیر این بروزرسانی انجام دهید این است که محتوای باکیفیتی که کاربران از جستجو دنبال آن هستند را تولید کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید پست انگلیسی را مطالعه کنید.

منبع : (توئیت 金谷 武明 Takeaki Kanaya دوم آگوست ۲۰۱۸)


در ادامه گریزی به برخی توییت ها در خصوص این بروزرسانی می‌زنیم و اینکه در کل بیشتر مردم از این بروزرسانی راضی هستند و سود میبرند:

  • خب من این بروز رسانی رو دوست دارم. (Aleyda Solis دوم آگوست ۲۰۱۸)
  • آرههه! این ایمیل باورنکردنی رو از یک مشتری دریافت کردم که برای او بررسی سایتش را انجام داده بودم و برخی از نکات مهم را در سایت او عملیاتی کردیم. کلمه کلیدی اصلی آن‌ها در صفحات ۲-۳ گوگل بود اما حالا در رتبه دو برای مهم ترین کلمه خود هستند. (Marie Haynes بیست و هفت جولای ۲۰۱۸)
  • قبل از آنکه الگوریتم گوگل بروزرسانی شود، به داده‌هایم سر زدم، همانطور که انتظار داشتم، مقدار زیادی نوسانات در سراسر سایتم وجود داشت و بسیاری از آن‌ها تحت تاثیر ماه های مارس و آوریل بودند، می‌توانید برخی از این نوسانات را مشاهده کنید . (Glenn Gabe اول آگوست ۲۰۱۸)
  • در این فکر بودم که آیا این کار ربطی به borked canonicalization دارد یا خیر؟ در حال حاضر اسکریپرهای دارای محتوای اصلی در چند مورد مشابه سال ۲۰۱۱ می‌باشند. (Will Critchlow اول آگوست ۲۰۱۸)
  • من همیشه گفته ام که قرار نیست یک تفنگ سیگار بکشد و بروزرسانی های اصلی هم مثل این هستند اما در عوض، یک باتری این کار را با تفنگ می‌کند! سایت ها باید به طور قابل توجهی کیفیت را در طولانی مدت بهبود ببخشند، ریشه کن کردن مشکلات و بهبود سایت را در زمان های مختلف حفظ کنید. (Glenn Gabe دوم آگوست ۲۰۱۸)
  • کاهش خفیف ترافیک اغلب صفحات عمیق تر و مسن تر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. (Rafayel Begoyan دوم آگوست ۲۰۱۸)
  • من فکر می‌کنم که واقعا گوگل به درستی تشخیص داده است که کدام وب سایت ها به سرچ کمک ارزشمندی می‌کنند. فهمیدن این مسئله با دیدن دستاوردهای خوب در برخی از سایت ها که واقعا برای ارائه ارزش بیشتر و پیشی گرفتن از رقبا خود تلاش می‌کنند، کار ساده ای است. (Marie Haynes دوم آگوست ۲۰۱۸)
  • مثل حباب است، بیشترین رشد بدون هیچ تلاشی در حال حاضر و صرفا با تکیه بر اصلاحات گذشته برای سایت ما در یک ماه صورت گرفته است. سایت هایی که اینگونه رشد کرده اند، ثابت باقی ماندند یا نهایتا کاهش اندکی داشته اند! من آن را بروزرسانی یک ماهه کیفیت Schmuality می‌نامم. (Riaan de Jager دوم آگوست ۲۰۱۸)
  • یکی از سایت هایی که من مدیریت میکردم، زمانی به عقب بازگشته بود، ماه مارس پس از انجام اصلاحاتی مانند کاهش محتوای ناقص ، افزایش کیفیت محتوا و افزایش کیفیت لینک سازی، این مشکل رفع شد.  (Mathew McCorry دوم آگوست ۲۰۱۸)
  • یکی از چیزهایی که من در رتبه بندی برخی از سایت های ecom متوجه شده ام: اگر یک صفحه دسته بندی برای یک کلیدواژه “خرید” خاص قرار می‌گیرد، اما صفحه ورود به زیر دسته بیشتر تقسیم می‌شود (به ۲ کلیک برای خرید شکسته می‌شود) این مسئله در این بروزرسانی کاهش یافته است. تمام وب سایت هایی که از این نوع صفحات فرود استفاده می‌کنند، تنها یک کلیک برای افزودن به سبد خرید نیاز دارند. به نظر می‌رسد که یکی از اهداف در نظر گرفتن کلمات کلیدی بوده است. ( Jonathan Hatton دوم آگوست ۲۰۱۸)

نتیجه گیری نگارنده :

به نظر بنده گوگل هر روز بیشتر از دیروز به کیفیت محتوا ، طول محتوا ، ارزشمند بودن محتوا برای کاربران و درست کار کردن اهمیت میدهد و این هیچ چیز جدیدی نیست ، لیکن به دلیل هوشمند تر شدن گوگل در درک محتوای با کیفیت و رفتار کاربر  ، در هر آپدیت اهمیت آن را بیشتر خواهیم دید . نیازی نیست کار خاصی انجام دهید !  کافیست محتوای با کیفیت تولید کنید .

پس واقعا هیچ چیز خاصی مربوط به این بروزرسانی وجود ندارد که بخواهیم یاد بگیریم، گوگل هم همین را گفت. ما امیدواریم که بدون در نظر گرفتن گوگل و فارغ از طراحی و تولید ،  یک سایت خوب برای کاربر داشته باشیم ؛ چون اگر صادق باشیم همه ما می‌خواهیم یک سایت عالی داشته باشیم. سوال اینجاست که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا آن را بهتر کنیم؟ به هر حال ما همیشه نظرسنجی ها و کامنت ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، پس هر نظری که دارید را ارائه کنید، هر چند که ممکن است در نهایت به هیچ چیزی نرسیم!

امیدوارم که همه شما از آخرین بروزرسانی گوگل جان سالم به در برده باشید. (اگر با توصیه ها و سرویس های وبمسترسلام رشد کرده اید ، قطعا این گونه بوده است .)

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۷ / ۵. تعداد امتیازات ۸۹

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

4 پاسخ

  1. سلام من تا دیروز رتبه ۲۰ رو داشتم تو یه کلمه که برام مهم بود … یعنی به تازگی یه سایت گرفتم دستم و تونستم تقریبا ۲۰ رتبه چیزی که میخواستن رو افزایش بدم اما هیچ کار منفی یا اشتباهی نکردم واقعا، اما الان از صفحه جست وجو فقط اون یه کلمه که صفحه اصلی سایت رو بالا میورد پاک شده! 🙁 لطفا راهنمایی کنید که چیکار کنم
    اگه میشه به ایمیلم بفرستید که از راهکارتون استفاده لازم رو ببرم

    1. بستگی به اون سایت و کارهایی که روش انجام دادید داره . طبق گزارش شاگردانم ، بیشتر مشکلات مربوط به صفحات با محتوای کم یا صفحات با چگالی کلمه کلیدی زیاد بوده .
      بررسی کنید که صفحه اصلی سایت شما کدوم بوده !

  2. چند وقت پیش مشاوره ای داشتم و به مشتری تاکید کردم که حتما محتوای زرد سایت شون رو حذف کنن و از طرفی به تولید محتوا با کیفیت با رعایت تکنیک های lsi، عدم زیاده روی در تکرار کلمات کلیدی (چگالی بالای کلمات کلیدی) و مهم تر از همه، استفاده از محتوای چندرسانه ای مثل پادکست ویدیو و تصاویر در صفحات مهم شون، تاکید داشتم.
    اوایل خیلی گارد داشتن نسبت به اینکه باید چگالی کلمات کلیدی صفحات رو کمتر کنن! میگفتن مشکل از لینکسازی هست و بنظرمون سئو داخلی خیلی خوبه! گفتم فقط روی ۳صفحه اصلی سایت تون اینکارها رو انجام بدید، فقط روی ۲ صفحه انجام دادن و برخی محتوای زرد رو هم حذف کردن اما کامل این کارو انجام ندادن! امروز ایمیل دادن که در نتایج جستجو صفحه ای که اونجور که گفتم، سئو نکرده بودن کلا حذف شده صفحه شون ولی اون ۲ صفحه اومدن رتبه ۵ گوگل!
    ولی دونستن معیارهای یک صفحه و محتوای با کیفیت هم خیلی مهمه.
    از طرفی فهمیدم مثل اینکه گوگل جدیدا اگه بخواد پنالتی کنه، یک صفجه رو پنالتی میکنه نه یک دامنه!!!

    1. دقیقا همینه . طبق گزارشات دریافتی توی این آپدیت صفحاتی که چگالی کلمات کلیدی توشون زیاد بوده بیشتر افت کردند .
      در ضمن مدتهاست گوگه به جای کل سایت ، یک صفحه رو پنالتی میکنه .
      خدا نکنه اون صفحه ، صفحه اصلی باشه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *