از این ۱۲ قالب بصری اینستاگرام یک مورد را انتخاب کنید!

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۲
(۲)

امروزه اینستاگرام یکی از مسیرهای اصلی کاربران برای بازدید محصولات است و جالب است بدانید که دست کم، ۳۰% از کاربران اینستاگرام، در همان بازدید ابتدایی‌شان تصمیم به خرید محصول می‌گیرند!

 

مقدمه

از لحاظ زیبایی‌شناسی، صرف کردن زمان و طراحی یک قالب بصری برای اینستاگرام، یک راه موثر و کاربردی برای جلب توجه مخاطبان و مشتریان‌تان محسوب می‌شود. شما از این راه، مخاطبان را ترغیب می‌کنید که با دقت بیشتری مطالب و محتواهای شما را بررسی کنند.

اهمیت این موضوع از جایی مشخص می‌شود که، مخاطب در اولین بازدید از صفحه شما تصمیم می‌گیرد که باقی زمانش را با شما طی کند یا صفحه‌تان را ببندد. ( این قضیه در ارتباط با وبسایت‌ها نیز صدق می‌کند! )

 

از آن‌جا فرایند یادگیری با دیدن مثال‌های مختلف، راحت‌تر می‌شود، ما ۱۲ نوع از قالب‌های بصری اینستاگرام را برای شما عزیزان گردآوری کردیم.

فقط دقت داشته باشید که این قالب‌ها توجه افراد زیادی را جلب می کنند؛ پس در انتخاب خود کمی عجله کنید!

 

۱- قالب سیاه و سفید اینستاگرام

یک قالب سیاه و سفید، برای افرادی که سعی در تحریک احساسات درونی مخاطب دارند، می تواند گزینه مناسبی باشد. این قالب بصری، نوعی پختگی و اصیل بودن را به مخاطب القا می‌کند. قالب بصری سیاه و سفید اینستاگرام، بیشتر برای افرادی مناسب است که می‌خواهند توجه مخاطبان را موضوع و محتوای درون عکس جلب کنند.

 

۲- قالب بصری اینستاگرام با رنگ‌های روشن

اگر برند شخصی یا برند مجموعه‌ی شما قصد دارد که حس بازیگوشی و بامزه بودن را به مخاطبان القا کند، چاره‌ای جز انتخاب رنگ‌های روشن برای قالب بصری اینستاگرام‌تان ندارید! رنگ‌های روشن، جذاب و با نشاط هستند؛ این رنگ‌ها محرک خوبی برای سنین ۴ تا ۲۴ سال به شمار می‌روند.

 

۳-قالب هنری اینستاگرام

برای یک هنرمند، اهمیت زیادی دارد که مردم، شخصیت او را آمیخته به هنر ببینند. قالب‌های هنری، مفاهیمی چون سادگی، بی‌آلایش بودن، آرامش و پایداری را تداعی می‌کنند. علاوه بر این، قالب‌های هنری اینستاگرام، بیشتر برای برندسازی استفاده می‌شوند نه لزوما ترغیب به خرید خدمت یا محصول! پس این نکته را حتما در نظر بگیرید.

 

۴- قالب بصری تک رنگ اینستاگرام

یکی از آسان‌ترین کارهایی که می‌توانید برای ساخت قالب بصری اینستاگرام‌تان انجام دهید، انتخاب تنها یک رنگ مناسب و استفاده مستقیم یا غیرمستقیم آن در هر پست است. با این کار، ظاهر صفحه خود را زیبا و در عیم حال منسجم می‌کنید. توصیه ما به شما، برای جذاب‌تر شدن این قالب، انتخاب یک رنگ آرام‌بخش و ملایم است؛ مانند رنگ صورتی کم‌رنگ که در تصویر پایین مشاهده می کنید.

 

۵-قالب چند رنگ اینستاگرام

تفاوت این قالب‌ها با قالب‌های تک رنگ، استفاده از یک پالت رنگی مشخص است. پالت رنگی که انتخاب می‌کنید باید با برند شما سازگار باشد. این قالب‌ها انعطاف‌‍ذیر هستند و می‌توانند در کسب و کارهای مختلف سازگار باشند. برای مثال، رنگ‌های به کار رفته در تصویر پایین، می تواند برای مهد کودک‌ها و مراکز شادی موثر باشد.

 

۶- قالب تک موضوعی اینستاگرام

شاید شما که این مط

لب را دنبال می‌کنید، یک گردشگر یا عکاس باشید؛ با استفاده از قالب تک موضوعی، می‌توانید تمام پست‌های خود را متناسب با هدف اصلی صفحه‌تان ایجاد کنید. به تصویر پایین دقت کنید؛ همانطور که حتی از نام آن پیداست، موضوع اصلی جاذبه‌های فلوریدا در آمریکاست! هر کدام از پست‌های این صفحه، پیرو یک هدف مشترک هستند.

 

۷- قالب پازلی اینستاگرام

ساختن یک قالب پازلی می‌تواند خیلی سخت و نیازمند برنامه ریزی باشد؛ اما مزایای منحصر به فردی نیز دارد. مخاطبان در مواجهه با این سبک قالب‌ها، حس کنجکاوی شان گل می کند و برند شما را یک برند خاص و شکیل تصور می‌کنند.

 

۸- قالب ایستاگرام با خط‌های افقی

این سبک از قالب‌های اینستاگرامی نیز عملکرد نسبتا خوبی دارند؛ اگر به تصویر پایین نگاهی بیندازید، نظم و ترتیب مشخصی می‌بینید و از آن حس خوبی دریافت می کنید. البته این امکان وجود دارد که پس از مدتی، این قالب برای مخاطبان‌تان تکراری شود!

 

۹- قالب شطرنجی اینستاگرام

اگر خیلی طرفدار قالب‌های افقی و عمودی نیستید، می‌توانید قالب‌های شطرنجی را امتحان کنید. ساختن و برنامه ریزی چنین قالب‌هایی فوق العاده آسان است. علاوه بر این، قالب‌های شطرنجی اینستاگرام، حس شیطنت و بامزگی را نیز برای مخاطب‌ها تداعی می‌کنند.

 

۱۰- قالب اینستاگرام با قاب‌های سیاه یا سفید

این قالب‌ها چندین مزیت دارند! فروشندگان کالاهایی نظیر پوشاک که نمی‌خواهند زمان زیادی را صرف محتوا کنند، می‌توانند از این قالب بهره ببرند. همچنین بلاگرهایی که روی هدف و موضوعی خاص تمرکز می‌کنند، این قالب مناسب‌شان است. یکی دیگر از مزیت‌های این قالب، جداکردن پست‌ها و راحتی چشم هنگام استفاده است.

 

۱۱- قالب اینستاگرام با فیلتر همسان

اگر طرفدار قالب‌های یکنواخت هستید، قالب‌های اینستاگرام با فیلتر همسان مناسب شماست. ( منظور از فیلتر، افکت‌هایی است که روی عکس گذاشته می‌شود. ) زمانی که پست‌ها را تک به تک نگاه می‌کنید، متوجه تغییرات چندانی نخواهید شد؛ اما وقت صفحه را به صورت کلی بررسی می‌کنید، پاکیزگی و انسجام را مشاهده خواهید کرد.

 

 

۱۲- قالب اینستاگرامی مخصوص فروشندگان!

به طور کلی، این قالب مناسب بلاگرها یا افراد عادی نیست؛ فروشندگان نیاز دارند که مخاطبین آن‌ها را با دقت دنبال کنند. این دقت، ناشی از احساس کنجکاوی است. پس شما به عنوان یک فروشنده باید بتوانید پست‌هایی ایجاد کنید که مخاطب‌ها را کنجکاو کند تا محصولات شما را ببینند.

تصویر زیر را با دقت ببینید! به احتمال زیاد شما هم دوست دارید که محتواهای این صفحه را زیر و رو کنید! ظاهرا قالب اینستاگرامی مخصوص فروشندگان به هدف خود رسیده است!

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید، انتخاب یک قالب اینستاگرامی برای رسیدن به اهداف مختلف، یک نیاز به شمار می‌رود. شما باید هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام به وضوح درک کنید با توجه به آن، یک قالب اینستاگرامی مناسب انتخاب کنید. البته برای پست‌ها، به یک برنامه‌ی منظم برای محتوای اینستاگرام نیاز دارید!

امیدواریم که از این مقاله استفاده‌ی کافی برده باشید!

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۲ / ۵. تعداد امتیازات ۲

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *