دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه |چگونه آنلاین بیمه بفروشم؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۶
(۵۶)

دیجیتال مارکتینگ برای فروش اینترنتی بیمه

پیش از صحبت درباره اثرات و کاربردهای دیجیتال مارکتینگ بیمه ، جالب است بدانید که اولین شرکت بیمه تاریخ به وسیله بازاریابی محتوایی متولد شده است.
در حال حاضر شرکت بیمه بین المللی لوییدز بزرگ ترین و قدرتمند ترین شرکت بیمه جهان است که حالا تبدیل به فرابیمه شده است و شرکت های بیمه را هم بیمه می کند.

داستان اولین شرکت بیمه

اما حدود چهارصد سال پیش لوییدز صاحب نزدیک ترین کافه لنگرگاه لندن بود. اگر اوضاع جوی دریا مساعد بود به سوی کشتی می رفتند تا سفر خود را شروع کنند. اگر دریا طوفانی بود، شب را مهمان مسافرخانه لوییدز می شدند.
بعد مدتی ملوانان ابتدا به کافه لوییدز می آمدند، یکی را به اسکله می فرستادند تا از آب و هوای دریا خبر بیاورد. لوییدز خبرنامه ای ایجاد کرد و در آن اخبار آب و هوای دریا را منتشر می کرد. دیگر تمام ملوانان لندن اخبار دریا را از خبرنامه لوییدز دنبال می کردند.
وقتی ملوانان می دیدند که خبرنامه کافه لوییدز هر روز حقیقت را منتشر می کند. پس بیشتر به او اعتماد می کردند.
گاهی ملوانان مقداری از اموال خود را به لوییدز می سپردند تا اگر از دریا برنگشتند، لوییدز اموال آنان را هزینه مراقبت از خانواده آنان کند. به این ترتیب اولین شرکت بیمه جهان متولد شد.

دیجیتال مارکتینگ در صنعت بیمه

بسیاری از کانال های بازاریابی و کمپین های فروش برای اولین بار در صنعت بیمه متولد شده اند:

هم چنین جالب است بدانید:
بازاریابی مکاتبه ای، بازاریابی ارجاعی، تیم سازی و بازاریابی مویرگی، مدیریت ارتباط با مشتری و بسیاری دیگر، تولد خود را مدیون صنعت بیمه هستند.
بسیاری از متدها و تکنیک های مشتری یابی، فروش، مذاکره و شبکه سازی از دل صنعت بیمه برآمده اند و به بلوغ رسیده اند.
بزرگترین اساتید و تئوریسن های علم بازاریابی پروش یافته صنعت بیمه هستند و از این مسیر به دنیای کسب و کار معرفی شده اند.
حتما برای شما سوال شده است که چرا صنعت بیمه مهد این همه خلاقیت و نوآوری در دنیای بازاریابی بوده است؟ پاسخ این است که:
خرید بیمه بسیار سخت است!

واقعیت همین است، فروش بیمه جزو سخت ترین فروش هاست. زیرا بیمه وجود خارجی ندارد و قابل لمس نیست.
شما طی یک قراردادی پول می پردازید که درباره احتمال وقوع یک حادثه را طی یک زمان خاص است. حتی شاید هیچ دیدی نسبت به آن حادثه نداشته باشید.
جنس محصول بیمه از نوع ترس است. پس ناخودآگاه شما دوست ندارید راجع به آن فکر کنید و حواستان از پیامهای مربوط به بیمه پرت می شود.
کلمه بیمه یادآور احساسات ناخوشآیند و اذیت کننده است. پس ذهن شما به سادگی آن را فیلتر می کند و همه پیامهای مربوط به بیمه را نادیده می گیرید.
به همین دلیل شرکت ها و نمایندگان بیمه باید دست به هر ترفندی بزنند تا مشتری بدست بیاورند و سود کنند.
اما باز با این حال دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی بیمه جواب داده است! اگر این جواب داده، برای هر صنعتی و هر محصول و خدماتی نتیجه بخش است.

در این مقاله شما را با کاربردهای دیجیتال مارکتینگ بیمه شما را آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

نمایندگان بیمه و شرکت های خدمات بیمه چطور از دیجیتال مارکتینگ بیمه بهره می برند؟ صنعت بیمه فرآیندها و ساختار انعطاف ناپذیری دارند. به همین دلیل استفاده از ابزارهای دیجیتالی در این صنعت به خصوص در زمینه بازاریابی بسیار آهسته تر از صنایع دیگر پیش می رود. اما با این وجود در پنج سال گذشته شرکت های بسیاری به دیجیتال مارکتینگ بیمه روی آورده اند و به دورنمای آن اهمیت می دهند.
حالا می خواهیم شما را با ۴ مورد از مهم ترین کاربردهای جذاب دیجیتال مارکتینگ بیمه آشنا کنیم که در عمل نتایج فوق العاده ای را برای شرکت ها و نمایندگان بیمه به همراه داشته است.

۱. آموزش بیمه ای مخاطبین به کمک بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی یک راه فوق العاده برای آموزش مشتریان درباره موضوعات بیمه است. نمایندگان بیمه از این روش بازاریابی با قدرت بهره می برند. شما می توانید در وبلاگ های نمایندگان بیمه اطلاعات مختلفی را بدست بیاورید که برای مخاطبان آنها بسیار سودمند است.
به عنوان مثال وبسایت the balance smb به وسیله ارایه مقالات مفید درباره کسب و کارهای کوچک بیمه های بسیاری را به فروش می رساند. نکته جالب توجه این است که در این وبسایت، مقاله های تبلیغی هم در میان مقاله های آموزشی مشتریان مورد تایید و اعتبار قرار می گیرند.

۲. تعامل با مشتریان فعلی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی ( شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها) منابع قدرتمندی برای ارتباط بین مشتریان و نمایندگان بیمه است. نمایندگان بیمه از طریق این بسترها با مشتریان خود تعامل برقرار می کنند، دغدغه هایشان را حل می کنند و روش های مختلف ارتباطی را در اختیار آنان قرار می دهند.
در صفحه اینستاگرام BIMINEWS نمونه های فوق العاده ای را از محتوای منتشر شده توسط شرکت ها و نمایندگان بیمه خارج از کشور می توانید مشاهده نمایید.

۳. تولید سرنخ فروش به وسیله سئو

سئو یک راه قدرتمند برای افزایش رتبه وب سایت به وسیله هدف گیری کلمات مورد نظر است. شرکت های بیمه کلماتی را هدف قرار می دهند که توسط مخاطبین درباره خدمات بیمه ای استفاده می شود. طبیعتا هر وب سایتی که در بالاترین رتبه باشد، بیشترین نفع را می برد می برند.

۴. معرفی موثر خدمات بیمه ای با بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی یکی از قدرتمندترین راه ها برای بازاریابی بیمه است. طی یک دهه گذشته از این روش برای تعریف کردن داستان های مشتریان بیمه در رابطه با این خدمات استفاده شده است.
شما می توانید در این ویدیو ده مورد از خنده دارترین ویدیوهای دیجیتال مارکتینگ بیمه را مشاهده کنید که بیش از تمام روش های دیگر تبلیغاتی سنتی ( بیلبوردها، تراکتها و … ) بازدید داشته اند.
(ویدیو)

دیجیتال مارکتینگ بیمه چه تاثیری را برای شرکت ها و نمایدگان بیمه به همراه دارد

روز به روز صنعت بیمه فضا رقابتی تر می شود و انتظارات مصرف کنندگان خدمات بیمه افزایش می یابد. این دو عامل باعث شده اند که دیجیتال مارکتینگ بیمه اهمین بیشتری پیدا کند.
امروزه شرکت ها و نمایندگی های بیمه نیاز دارند که در خط مقدم کسب و کارشان استراتژی های حفظ مشتریان را پیاده سازی کنند. اما در این عصر تنها راه به وسیله دیجیتال مارکتینگ بیمه می توانند مشتریان خود را نگه دارند.

مهم ترین دستاوردهای دیجیتال مارکتینگ بیمه:

۱. شناخت بازار

انقلاب دیجیتال نه تنها باعث شده است که رفتار مصرف کننده تغییر کند، بله باعث ایجاد انتظارات جدیدی از بیمه شده است.
برای اینکه در بازار بمانید نیاز است که در فضای دیجیتال حضور پیدا کنید و ابزارهای آن را بکار بگیرید. زیرا تنها به این وسیله می توانید تغییرات گرایش های بازار را درک کنید و ببینید که امروز مشتری به دنبال چیست.
به همین دلیل است که وقتی داده های موجود در بازاریابی دیجیتالی بیمه را بررسی می کنید به نتایج بسیار بکر و کاربردی دست می یابید. این نتایج به شما اجازه می دهد که بفهمید چه محصولات و خدماتی مورد توجه بازار شما هستند.
به این ترتیب می توانید رویکرد هدفمند تری را در جهت شناخت بازار تان در پیش بگیرید و برای نیازهای جدید آنها راه حل های شخصی سازی شده ارایه دهید.

۲. شناسایی مشتریان احتمالی

دیجیتال مارکتینگ بیمه همان اندازه که به شما شناخت بهتری از بازار می دهد، به همان میزان به شما اجازه می دهد تا خود را بیشتر از قبل عرضه کنید و با کسانی ارتباط بگیرید که واقعا به آنچه شما ارایه می کنید نیاز دارند.
فقط ابزارهای پیشرفته جست و جو در شبکه های اجتماعی پیشرفت چشم گیری نسبت به روش های بازاریابی سنتی مثل برقراری تماس های سرد ایجاد می کنند.
حالا مشتریان مورد نظر شما راحت تر از گذشته در دسترس هستند.

۳. پشتیبانی مشتریان

در سال های گذشته گرایش مردم به سمت شبکه های اجتماعی رشد داشته است. مخاطبان ترجیح می دهند به جای اینکه با شرکت تماس بگیرند و ایمیل بدهند، آن را تگ یا منشن کنند و یا از طریق چت مسایل خود را منتقل کنند.
در حال حاضر مصرف کنندگان بیشتر از قبل به کیفیت خدمات دریافتی توجه دارند و حتی به خاطر دریافت خدمات بهتر تامین کننده خود را تغییر می دهند. پس نیاز است شرکت ها و نمایندگان بیمه در جایی که مشتریان حضور فعالانه دارند (مخصوصا شبکه های اجتماعی) حضور فعالتری داشته باشند.
در واقع بر اساس پژوهشی در میان بیمه گذارانی انجام شد که به علت ضعف خدمات تامین کننده دیگری را برگزیده اند، بیشتر از ۸۰ درصد آنها اعلام کرده اند اگر مساله شان در اولین تماس با بیمه رفع می شد با آن ادامه همکاری می دادند.

۴. آگاهی از برند و هدایت افکار

در دنیایی که مصرف کنندگان انتظارات بیشتری پیدا کرده اند، شما نیاز به ارایه خدمات عالی و قیمت رقابتی دارید. اما راه سومی هم وجود دارد و آن رساندن ارزش بیشتر به مخاطبان به وسیله بازاریابی محتوایی است.
در بازاریابی محتوایی شما می توانید محتوایی تولید کنید که خدمات جدید شما را اطلاع رسانی می کند، یا محتوایی که هدایت فکری ایجاد می کند و یا محتوایی که اعتماد ایجاد می کند.
دیجیتال مارکتینگ بیمه ابزاری فوق العاده برای ایجاد ارزش بیشتر بدون تمرکز بیش از حد بر روی فروش شناخته می شود.

چطور از مزایای دیجیتال مارکتینگ بیمه بهره مند شوید؟

همواره در صنعت بیمه استفاده از روش های سنتی برای بدست آوردن بازار کافی بوده است. اما هر چه می گذرد بیش از پیش نیاز به سرمایه گذاری در فضای دیجیتال احساس می شود.

با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر، صنعت بیمه نباید عقب بیفتد؛ از این جهت نیاز است تا جای ممکن خدماتش را مدرن کند تا بتواند برای مشتری تجربه بهتری را فراهم کند.
در بخش نهایی مقاله آنچه را که نیاز است یک نماینده بیمه فرآهم آورد تا بتواند به مزایای دیجیتال مارکتینگ بیمه دست یابد اشاره می کنیم.

داشتن وب سایت:

وب سایت یک راه خوب و مطمئن برای دسترسی داشتن به مشتری است. طبق آخرین آمار ها امروزه حدودا ۶۵ درصد از مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند.
امروزه مخاطبان به دنبال نمایندگان بیمه ای هستند که هم سرعت عملشان زیاد است و هم در دسترس هستند.بنابراین برای دست یابی به بیمه گذاران با کیفیت بر روی وب سایت خود بیشترین کار را کنید.
جلب اعتماد و اطمینان مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد. پاسخگویی سریع و به موقع به نیازها و سوالات مشتریان، به آن ها ثابت می کند هر زمان که بخواهند می توانند روی شما حساب کنند و بخشی از پولشان را در اختیار شما بگذارند.
وب سایت شما باید بگونه ای تنظیم شود که بتواند از طریق موبایل نیز از آن بخوبی استفاده کرد. همچنین، بدون داشتن یک وب سایت ایمن (یعنی به جای http از https استفاده شود) ممکن است در رتبه بندی گوگل نادیده گرفته شوید.

ایجاد محتوای مرتبط:

به عنوان یک نماینده بیمه، باید همواره به دنبال راهی بهتر برای این باشید که برای مشتریانتان اطلاعاتی مفیدتر فراهم کنید. محتوای وب سایت شما باید برای آموزش مخاطب هدف شما باشد.
مثلا در مورد این بنویسید که چگونه می توانند از اتومبیلشان بهتر مراقبت کنید، چگونه ایمنی کارگاهشان را افزایش دهند، چگونه می توانند در میان این همه مشغله مراقب سلامتیشان باشند و …
یعنی محتوایی منتشر کنید که مشتریانتان را علاقمند می کند و آن ها ترغیب می کند تا وب سایت شما را دنبال کنند. به علاوه اینکه به آن ها این پیام را می دهد که شما در این زمینه با تجربه و دارای اعتبار هستید.

داشتن استراتژی برای شبکه های اجتماعی و پیامرسان ها:

بسیاری از نمایندگان بیمه در رسانه های اجتماعی فعال نیستند. در دنیای دیجیتال امروز که هر کسی حداقل در یکی از پلتفرم های دیجیتال (اینستاگرام، تلگرام و … ) مشغول است، برای شما امری ضروری است که در این فضا مشتریان خود را بیابید.
مانند بسیاری از اجتماع هایی که در شبکه های اجتماعی ساخته شده اند، شما هم می توانید از مزیت های این حوزه استفاده کنید تا بتوانید جمعی منحصربفرد برای کسب و کار بیمه خود ایجاد کنید.
در شبکه های اجتماعی مشتریانتان می توانند تجربه هایشان را با هم به اشتراک بگذارند و با هم در ارتباط باشند. همچنین می توانید در مورد محصولات و خدماتتان صحبت کنید. می توانید از طریق مسابقات با آنها تعامل برقرار کنید، گفتگو ایجاد کنید و در بلند مدت می بینید که آنها به مشتریان شما تبدیل می شوند.
در قدم اول استراتژی خود در دیجیتال مارکتینگ بیمه ، بررسی کنید کدام پلتفرم ها برای برند و کسب و کار شما بهتر جواب می دهند. سپس با آن شروع کنید.
سپس بقیه ابزارهایی را انتخاب کنید که می خواهید اضافه کنید تا از این طریق بتوانید استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بخوبی تعریف و تعین کنید.

سرمایه گذاری در گوگل ادز:

این روش به عنوان تبلیغات کلیکی موتورهای جستجو هم شناخته می شود. تبلیغات در گوگل ادز یک روش کارآمد است تا زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی یا عبارتی را در مورد محصولات یا خدمات خاصی جستجو می کند تبلیغات خود را به او نشان دهید.
شما می توانید کلیدواژه ها و عبارات زیادی را هدف قرار دهید که در صنعت خود که مرتبط با برندتان است. از این طریق مخاطبین هدف شما به راحتی می توانند از طریق جستجو شما را پیدا کنند.
از طریق گوگل ادز شما می توانید به افراد درست، در زمان درست برسید. همچنین اینکه می توانید به سرنخ های با کیفیتی از مشتریان و نرخ تبدیل بهتری دست یابید.

تمرکز بر روی بازاریابی ویدیویی:

امروزه تبلیغات متنی بسیاری رواج یافته است. اما ویدیوها می توانند قدرتمندتر از متن داستان بگویند. اگر می خواهید بهتر دیده شوید، المان های بازاریابی ویدیویی به شما کمک می کند تا بتوانید داستان خود را برای مشتریانتان موثرتر شرح دهید. به این ترتیب پیام شما بهتر درک می شود و این امکان را به آن ها می دهد تا اقدام مورد نیاز را انجام دهند.

نمونه ۲۰ ویدیو از خنده دار ترین ویدیو های تبلیغاتی بیمه:

نتیجه گیری

امروزه مشتریان جایی می روند که پیشنهاد بهتری ارایه می شود. پس الزاما ایجاد ارتباط بهتر و حفظ مشتریان، اولویت اصلی نمایندگان بیمه در عصر جدید است.
دیجیتال مارکتینگ بیمه که تنها ابزار کارآمد دستیابی به هر دو هدف است، در سالهای آینده رشد بسیاری خواهد داشت. بیایید استراتژی خود را بهبود بدهیم تا در رقابت باقی بمانیم.
آیا می خواهید نمایندگی بیمه خود را در دیجیتال مارکتینگ بیمه پیش ببرید و بیشتر دیده شوید؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم.


منبع: سایت درارتباطیم (سایت تخصصی آموزش بازاریابی اینترنتی بیمه)

نویسنده این مطلب: علی لطفی (مدیر سایت درارتباطیم)

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۶ / ۵. تعداد امتیازات ۵۶

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *