میکروسایت چیست و چرا آن را لازم دارید؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۶
(۴۳)

میکروسایت چیست

یکی از رایج ترین کلمات در بازاریابی محتوا “میکروسایت” است. اگر شما فکر می‌کنید که از آن به جای “وبلاگ” یا “پلتفرم ارتباطات” یا “کمپین مستقل” استفاده می‌شود، درست فکر می‌کنید.

همه آن‌ها دقیقا یک چیز هستند: وب سایتی که برند شما محتوای آن را منتشر می‌کند و خوانندگان مورد نظر شما از آن دیدن می‌کنند.

از آنجا که یک تعریف رسمی و کامل از میکروسایت وجود ندارد، من برای فهم بیشتر شما یک تعریف کامل، جامع و درست از آن را می‌سازم: میکروسایت، یک سایت محتوای محرمانه است که خارج از صفحه اصلی شرکت و یا نشانه اینترنتی برند ایجاد می‌شود.

میکروسایت چیست

خب شاید این تعریف من درآوری باشد، اما واقعا همین است. چیزی که یک میکروسایت را از وبلاگ و یا خبرنامه یک شرکت متمایز می‌کند، این است که میکروسایت یک URL مختص خود دارد. (به احتمال زیاد آدرس اینترنتی کاملا جدا و بی ربط به آدرس اینترنتی شرکت) هرگاه یک آدرس دامنه جدید برای فعالیت های محتوایی بیشتر ثبت کنید، شما یک میکروسایت دارید. مانند این

اما صبر کنید! آیا واقعا نمی‌توانیم یک میکروسایت را در زیر مجموعه URL اصلی خودمان ایجاد کنیم؟

چرا که نه، هیچ وقت هیچ چیز نشد ندارد و برای همه چیز یک استثنا وجود دارد اما به طور کلی میکروسایت هایی که با نشانه اینترنتی خود شرکت ایجاد شوند، “branded vertical” نام دارند.

حالا که معنی‌های مختلف را بررسی کردیم و دانستیم، بیایید با انواع میکروسایت و ارزش آن‌ها آشنا شویم. به طور کلی میکروسایت ها می‌توانند به دو دسته تقسیم شوند:

۱- سایت‌هایی که حول یک کمپین ایجاد می‌شوند

کمپین دیجیتال مارکتینگ

میکروسایت های مبتنی بر کمپین‌ها، سایت‌هایی مستقل (با URL مختص) هستید که برای هدف منحصربفردی و یا حمایت از یک کمپین برند ایجاد شده‌اند. آن‌ها راه اندازی شده‌اند و با انوع محتوا نوشتاری، ویدیو، تصویر و… پر شده‌اند و با استفاده از استراتژی های مختلف که برند مربوطه صلاح می‌داند، تقویت شده‌اند، در حوزه عملکرد به سوددهی رسیده‌اند و در نهایت فعالیت‌شان متوقف گشته است.

مزیت سایت هایی مانند این بسیار روشن است: شما آن را می‌سازید، شما آن را تقویت می‌کنید و آن را ترک می‌کنید. اگر شما شدیدا در حال تلاش برای ایجاد یک سایت عالی هستید – که بسیاری از برندها این کار را می‌کنند – پس شما حجم زیادی از ترافیک را از طریق آن بدست خواهید آورد. چه شما بخواهید سایت را بروزرسانی کنید و چه بخواهید آن را تقویت کنید، میکروسایت ها همیشه برای شما باقی میمانند.

۲- سایت هایی که محتوای منظم و مدام را منتشر می‌کنند؛ احتمالا برای آینده‌ای نامشخص

این سایت ها درواقع مانند سایت های رسانه ای عمل می‌کنند که در آن‌ها محتوای اصلی را در یک برنامه منظم منتشر می‌کنند و هرگز آن را ترک نمی‌کنند.

یکی از بهترین نمونه های این سایت ها دیجیکالا مگ است . این مانند یک مجله آنلاین و کامل به کار گرفته می‌شود که پرسنل در آن محتوای روزانه را منتشر می‌کنند و هر بار در حال رشد دادن مکرر و مدام آن هستند.

به موفقیت رسیدن در این دسته از میکروسایت ها بسیار سخت تر است. واقعا ایجاد فضایی که نام برده شد و همینطور فعالیت های نام برده کار ساده‌ای نیست به خصوص اینکه محتوا می‌بایست مرتبط با فعالیت حوزه اصلی برند باشد اما مردم واقعا چنین فضایی را می‌پسندند و آن را دنبال می‌کنند. البته همانطور که گفتیم این کار اصلا ساده نیست چرا که اگر ساده بود، صاحبان وب سایت های ارتباط جمعی این کار را برای نفوذ بی حد و مرز در بازار انجام می‌دادند.

البته این سناریو را نباید اشتباه بگیرید. پیدا کردن فضای پر نشده در بازار (a.k.a یافتن راهی برای نوشتن در خصوص موضوعاتی که مردم به آن‌ها اهمیت می‌دهند و البته از طرف سایت های دیگر هم نادیده گرفته نشدند) چالشی برای هر کسی است که هر چیزی را در اینترنت راه اندازی کند. اگر این استراتژی را اشتباه پیدا سازی کنید، وب سایت شما محکوم به فنا خواهد بود.

حتی اگر این سناریو را درست پیاده سازی کنید، همانطور که دیجیکالا مگ درست پیاده سازی کرد، باید بزرگ تر و بزرگ تر شوید ( که اغلب نیازمند بودجه های زیاد خواهید شد) تا بتوانید آن مخاطبان را نگه دارید و به به بالا بردن سایت های دیگر در همان موضوع بپردازید.

همچنین این واقعیت وجود دارد که تولید محتوای روزانه و منظم، سطح کاری بالا و تعهد به آن را میطلبد. بدانید که اینترنت یک جانور است که باید بدون در نظر گرفتن هیچ چیزی تغذیه شود و این کار نیازمند هزینه، زمان و انرژی است. این یعنی شما نیازمند استخدام یک تیم با صرف کردن هزینه و گذاشتن انرژی زیاد هستید. پس از راه اندازی نیز می‌بایست سراغ مدیریت کردن، برنامه ریزی کردن و ایده ایجاد کردن بادوام و مکرر بروید تا همه چیز همیشه برقرار بماند. هیچ پایانی وجود ندارد، هیچ پاداش بدون تضمیمی وجود ندارد و باید بدانید که سال ها طول میکشد تا یک میکرو سایت منجر به readership ناچیز شود. اینترنت چیزی به شما بدهکار نیست چه شما یک وبلاگ نویس باشید و چه صاحب یک کسب و کار بزرگ باشید.

آیا یک میکروسایت با محتوای روزانه ارزشی دارد؟

این مسئله بستگی به موقعیت شما دارد. اگر بتوانید یک میکروسایت را با موفقیت به نتیجه برسانید شما یک روش قدرتمند برای برقراری ارتباط مستقیم با یک مخاطب و ایجاد رابطه مداوم در طول زمان دارید.

بدون شک قبل از اینکه شما سراغ ایجاد میکروسایت بروید باید بررسی کنید و یک استراتژی دقیق را پیش بینی کنید تا متوجه شوید که کدام یک از این دو دسته مناسب شما هستند و چرا؟ اینکه آیا قرار است میکروسایت شما موقت باشد و یا دائمی کاملا بستگی به شما و هدف شما دارد.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۶ / ۵. تعداد امتیازات ۴۳

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *