چطور مثل گوگل فکر کنیم تا بتوانیم یک سئوکار حرفه ای شویم

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۳
(۶)

چطور مثل گوگل فکر کنیم تا بتوانیم یک سئوکار حرفه ای شویم

من اولین بار طعم استفاده از موتورهای جستجو (یاهو) را در سال ۱۳۷۹ ، زمانی که شروع به یادگیری طراحی و ساخت وب‌سایت کردم، چشیدم!  البته همه به خوبی می‌دانیم که موتورهای جستجو در آن زمان چیزی بیشتر از کلمات کلیدی و مقداری پیوند خام نبودند. از آن سال‌ها تا به امروز موارد بسیاری در موتورهای جستجو دچار تغییرات و پیشرفت‌های انقلابی شدند.

پس از تمام این سال‌ها من متوجه شدم که دو نوع سئو کار وجود دارد:

  1. آن‌هایی که از گوگل پیروی می‌کنند و به دنبال آپدیت ها و رفتار گوگل هستند.
  2. آن‌هایی که ۱۰ بار جلوتر از گوگل هستند و با آزمایش و مطالعه در جایگاهی هستند که آن دسته دیگر و حتی خود گوگل در حال رسیدن به آن می‌باشد.

و باید بگویم که من طی همه این سال‌ها متوجه شدم که دسته دوم بسیار اثربخش تر عمل می‌کنند، زیرا آن‌ها به طور مداوم دچار تعقیب هیولای گوگل نیستند!

دقیقا چطور ۱۰ قدم جلوتر از برخی مهندسان هوشمندترین سیاره باشیم؟

با تمرین و البته تعداد انگشت شماری ترفند و میانبر…

چطور مثل گوگل فکر کنیم

ترفند ۱ : تاریخ را بشناسید!

قبل از اینکه بتوانید فورا متوجه شوید، گوگل در حال چه اقدامی است، باید گذشته و عملکردهای قبلی آن را درک کنید. در این بین تجربه حرف اول را می‌زند، موردی که هر چه بیشتر تمرین کنید و علاقه داشته باشید، در وجودتان بیشتر تقویت می‌شود! سه منبع کلیدی برای بررسی عملکردهای گوگل وجود دارد:

  1. تاریخچه الگوریم گوگل سئوموز ؛ google algorithm change history تاریخچه ای از بروزرسانی های الگوریتم شناخته شده گوگل را نگه داری می‌کند، و تا آنجایی که من می‌دانم این سایت، تنها سایتی است که این کار را به کامل‌ترین و دقیق‌ترین شکل ممکن انجام داده است. لیست در دست آن‌ها به عددی حدود ۲۰۰۰ رسیده است و این نشان دهنده کامل بودن و جامع بودن اطلاعات آن‌ها از الگوریتم گوگل است.
  2. SEO by the Sea ؛ SEO by the Sea وبلاگ بیل اسلاوکی و بیشتر روی تجزیه و تحلیل اختراعات گوگل تمرکز دارد. محتوای آن ترکیبی از گذشته، حال و آینده است! این وبلاگ یک مرجع عالی برای این است که با طرز فکر مهندسان گوگل طی سال های مختلف آشنا شوید!
  3. وبلاگ جستجوگر گوگل؛ blog.google این وبلاگ شاید اطلاعات کاملی را از جزئیات فرایندهای گوگل منتشر نکند! اما مرجع درست و کاملی برای اخبار گوگل است! با دنبال کردن این اخبار که از سال های گذشته در آن موجود است، می‌توانید نبض فرایندهای گوگل را به دست بگیرید و کارهای آینده آن را پیش بینی کنید. البته من شخصا فکر می‌کنیم که برخی اطلاعات موجود در این وبلاگ غلط است! اما حداقل بازهم این موضوع که داریم اخباری را از زبان خود گوگل دریافت می‌کنیم به شناخت بیشتر ما از گوگل کمک خواهد کرد.

ترفند ۲: انگیزه اصلی گوگل را درک کنید:

درآمد گوگل

تقریبا ۹۶ درصد درآمد گوگل از تبلیغات است یعنی درآمد گوگل کاملا وابسته به نتایج جستجو عادلانه است تا مردم دوباره و دوباره به آن صفحات بازگردند.
با درنظر داشتن این موضوع، درک کنید که هر تصمیمی که گوگل می‌گیرد صرفا با یک جهت است! “پول بیشتر“. انگیزه گوگل از خرید شرکت های کوچکتر و افزودن‌ آن‌ها به زیر مجموعه گوگل و همچنین ایجاد تغییرات در الگوریتم جستجوگرش دقیقا برای پول بیشتر است!
کاهش اسپم به معنای نتایج جست و جوی بهتر است و نتایج جستوجوی بهتر به معنای افزایش افراد جستجوگر این موتور جستوجو است و ای به معنی افزایش نمایش ها می‌باشد که در نهایت این مورد هم به افزایش کلیک‌های تبلیغاتی ختم می‌شود و پول بیشتری برای گوگل به ارمغان می‌آورد.

الگوریتم پنگوئن گوگل، که تمرکز خود را روی سایت‌های مرتبط و پرطرفدار در جستجو گذاشته است، باعث افزایش فوق‌العاده چشمگیر استفاده وبمسترها از تبلیغات ادوردز گوگل شده است! در این الگوریم صرفا وبسایت‌های موفق بیشتر به چشم می‌آیند و سایر وبسایت‌ها برای دیده شدن مجبور به استفاده از گوگل ادورد می‌شوند که آنهم به تعداد کلیک محدودی ختم می‌شود و این فرایند بارها و بارها تکرار می‌شود تا گوگل پول بیشتری به جیب بزند .

ترفند ۳: چه کاری می‌کنی که نباید بکنی؟

سئو

سئو راه حل ارزان قیمت رفع مشکلات شما است! کارهای اشتباه را دیگر انجام ندهید و طبق قوانین سئو پیش بروید! محتوای عالی تولید کنید البته توجه داشته باشید که تولید محتوا صرفا مربوط به وبسایت شما نیست و در هر صفحه و یا شبکه اجتماعی که در نهایت به وبسایت شما منتصب شود، می‌بایست این محتوای عالی را منتشر کنید. در این بین باید بدانید که الگوریتم های گوگل هم صد در صد کامل و بی‌نقص نیستند و با استفاده از روش هایی می‌توانید گاهی آن‌ها را دور بزنید و بازی را به نفع خودتان برگردانید.

چرا مهندسان گوگل این نقص ها را رفع نمی‌کنند؟

الگوریتم‌ها کامل نیستند و یک حرکت اشتباه می‌تواند باعث یک تغییر در رتبه بندی سایت ها باشد که موجب آسیب بسیار زیاد به شهرت گوگل می‌شود. بنابراین هر گونه تغییری در الگوریتم باید به تعداد N بار تست شود تا اطمینان حاصل شود که عملکردی بسیار خوب و یا حداقل بدون اشتباه را ارائه می‌کند. بنابرین گوگل از تغییرات جزئی بسیاری برای آسیب نرساندن به سایت‌ها و کسب و کارهای بی گناه مختلف خودداری می‌کند.

به هر حال شما برای پیشرفت در نتایج گوگل باید به خوبی به تاکتیک های کلاه سیاه و سفید گوگل مسلط باشید.

با استفاده از ذهنیت “جلوتر از گوگل” من شروع به اعمال تنظیمات عمده در مورد نحوه پیاده سازی ساختار بک لینک و انکرتکست در پاییز سال ۱۳۹۰ درست یک سال و نیم قبل از معرفی الگوریتم پنگوئن گوگل کردم. زیرا می‌توانستم آینده گوگل را ببینم و معرفی چنین چیزی را از گوگل توقع داشتم!

حال این موارد ما را به پرسش طلایی می‌اندازند: گوگل کمی بعد چه تغییراتی خواهد کرد؟

در حالی که من فکر میکنم شما در حدس زدن فرایند های گوگل بسیار عالی عمل خواهید کرد ، اما چند پوئن مثبت به شما می‌دهم. اول من فکر می‌کنم خوب است از سایت‌هایی مانند (Wetpaint، Blogger، Tumblr، WordPress.com و…) لینک بگیرید. بله، بسیاری از آن‌ها احتمالا کاهش جزئی ارزش را تجربه کرده‌اند، اما من فکر می‌کنم تغییرات بزرگی در آینده اتفاق می افتند.
دوم من فکر می‌کنم گوگل ممکن است به نقطه ای برسد که صرفا به یک پیوند از هر دامنه ارزش گذاری کند. (شاید گوگل اولین پیوندی که در ساختار کد های سایتتان پیدا کند را انتخاب نماید)
همه چیز در گوگل از ساخت اتومبیل های خودران تا ارائه اینترنت با سرعت فوق العاده بالا، برای افزایش درآمد صورت می‌گیرد. گوگل می‌داند که در تبلیغات عالی است و البته آن‌ها به صورت دیوانه واری برای افزایش کلیک های تبلیغاتی و افزایش درآمد از این طریق در حال کار هستند و سراغ ابتکارات قابل تحسینی می‌روند.
یاد بگیرید که مانند گوگل فکر کنید و تاکید می‌کنم که به درستی و کامل بر SEO مسلط شوید.

 

 

یک سوال مهم در خصوص الگوریتم های گوگل:

[message_box bg=”#hex or http://imageurl”] اگر شما مدیر R&D موتور جستجوی گوگل باشید، چه چیزهایی رو به الگوریتم گوگل اضافه می کنید؟ پاسخ به این سوالات در کامنت همین پست میتونه پیش بینی خوبی از روند توسعه الگوریتم های گوگل باشه و با خوندن اونها می تونیم سئوکار بهتری باشیم! [/message_box]

 

به یاد داشته باشید جلوتر بودن از جستجوگرها کلید موفقیت شما خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۳ / ۵. تعداد امتیازات ۶

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

یک پاسخ

  1. مقاله خوبی بود. وبسایت هایی که به عنوان مرجع معرفی کردید هم بسیار مناسب هستند. به همه دوستان توصیه میکنم به این وبسایت ها سر بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *