استفاده از لینک بایو اینستاگرام برای سئوی سایت

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۳.۷
(۳)

استفاده از لینک بایو اینستاگرام برای سئوی سایت

اینستاگرام یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال تکنولوژی در حوزه شبکه‌های اجتماعی تلقی میشود.

با استفاده از اینستاگرام می‌توان به بهینه سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو کمک کنید.

به همین منظور در ادامه گریزی به برخی نکات در خصوص چگونگی استفاده از این شبکه اجتماعی در راستای بهبود وضعیت سئو سایت خواهیم زد. البته گوگل رسما اعلام کرده است که از شبکه‌های اجتماعی به عنوان عاملی برای رتبه بندی وب‌سایت‌ها استفاده نمی‌کند. اما در ادامه متوجه خواهید شد که فعالیت رسانه‌های اجتماعی تاثیر غیر مستقیمی بر رتبه بندی شما دارند.

در ضمن گوگل همیشه راست نمی گوید !

سایتهای کپی اینستاگرام

اینستاگرام برای سئوی سایت

در این گونه سایتها مانند Instety ، لینک های شما با قابلیت کلیک شدن قرارداده می شوند و به صورت بک لینک مناسبی عمل خواهند کرد . توجه کنید نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید . این سایتهای به صورت خودکار مطالب پیج شما را در سایتشان قرار می دهند و به صورت خودکار بک لینک مناسب دریافت خواهید کرد .

پیگیری لینک موقت سایت شما در اینستاگرام شما

زمانی که از Google URL Builder برای قرار دادن لینک در بیوگرافی صفحه اینستاگرام‌تان استفاده می‌کنید، در نهایت یک لینک بلند خواهید داشت که اغلب کاربران آن را نمی‌پسندند پس قطعا گوگل نیز آن را نمی‌پسندد. پیشنهاد می‌کنیم از کوتاه کننده‌های لینک برای این قسمت حتما استفاده کنید. این کار حتی به افزایش تعداد کلیک روی لینک نیز کمک شایانی می‌کند.

سعی کنید مرتبا URL خود را تغییر دهید!

از آن‌جایی اینستاگرام به شما اجازه نمی‌دهد تا در هر پست لینک فعال قرار دهید، پس شما به همان قسمت بیوگرافی خود محدود می‌شوید. پس سعی کنید مرتبا با توجه به روند صفحه و کمپین‌هایی که در آن اجرا می‌کنید، لینک بیوگرافی خود را نیز تغییر دهید. از طریق می‌توانید ترافیک برخی از صفحات خاص‌ را هم افزایش دهید. این کار ربات‌های گوگل را نیز بیشتر به سمت صفحاتی که می‌خواهید و می‌کشاند.

از موقعیت مکانی به عنوان درگاه ارتباطی استفاده کنید!

زمانی که تصویری در اینستاگرام منتشر می‌کنید، می‌توانید اطلاعات مکان را سفارشی سازی کنید. پس از انتشار پست، اطلاعات مکان زیر نام کاربری و بالای عکس شما نمایش داده می‌شود. برخی از افراد آدرس حقیقی را در این قسمت وارد می‌کند و برخی دیگر به صورت دستی اطلاعات مورد نیازشان و یا آدرس مورد نظر خود را هر چند حقیقی نباشد وارد می‌کنند. این کار به شما کمک می‌کند تا با مخاطبان‌تان بیشتر ارتباط برقرار کنید.

استفاده از هشتگ‌ها

اینستاگرام به نوعی یک موتور جستجو درونی محسوب می‌شود. سعی کنید در مورد هشتگ‌های مرتبط به کسب‌وکارتان تحقیق کنید، چرا که افراد از طریق جست‌وجو آن‌ها در نهایت به شما خواهند رسید. کافی است لیستی از هشتگ‌های مرتبط به موضوع را زیر پست خود وارد کنید، بهترین تعداد هشتگ‌ها برای هر پست، ۷ عدد می‌باشد.
ابزارهای مختلفی مانند Keyhole، Websta، Hashtagify برای بررسی هشتگ‌ها و پیدا کردن هشتگ مرتبط وجود دارد که توصیه می‌کنیم حتما از آن‌ها استفاده کنید. کافی است از طریق این سایت‌ها موضوع مورد نظر خود را جستجو کنید تا لیست پر مصرف‌ترین هشتگ‌های مرتبط را برای شما نمایش دهد.
توسعه یک برند در اینستاگرام می‌تواند به توسعه برند شما کمک شایانی کند!
زمانی که یک برند توسعه می‌یابد و مردم در کوچه و بازار در خصوص آن صحبت می‌کنند، دقیقا زمانی که شروع جستجو در خصوص آن برند در بستر اینترنت به ویژه شبکه‌های اجتماعی افزایش می‌یابد. حضور پررنگ در شبکه‌های اجتماعی به ویژه برای ایرانیان شبکه اجتماعی اینستاگرام در جذب و هدایت مردم به سمت اهداف مورد نظر بسیار کارآمد و مفید خواهد بود. از این طریق می‌توانید به اعتبار دامنه خود و در نهایت بهینه سازی کسب‌وکار آنلاینتان بیافزایید.

مشارکت اجتماعی (Engagement Rate) بیشتر به معنی ترافیک بیشتر

همانطور که افراد بیشتر و بیشتر در رسانه‌های اجتماعی با شما همراه می‌شوند، شما بیشتر می‌توانید، صفحات خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید و ترافیک‌تان را افزایش دهید. مطمعنا بیشتر از صفحات وب‌سایت، پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی دست به دست مردم میچرخد و در جذب مخاطب به شما کمک می‌کند. برای این کار پیشنهاد می‌کنیم حتما سراغ سازمان دهی کمپین‌ها بروید تا از طریق آن‌ها بیشتر به مردم شناسانده شوید. زمانی که مخاطبان شما افزایش می‌یابند به مرور حجم ترافیک شما بیشتر می‌شود، افزایش حجم ترافیک یعنی بهبود رتبه شما در مرورگرها!

 

پس متوجه شدید که شبکه‌های اجتماعی چگونه به صورت غیر مستقیم روی بهبود وضعیت سئو سایت شما تاثیر می‌گذارند؟

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۳.۷ / ۵. تعداد امتیازات ۳

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *