بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۵
(۱)

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

شاید بار ها و بار ها در سئو و دیجیتال مارکتینگ نام بک لینک یا رپورتاژ رو شنیده باشید و هنوز متوجه فرق این دو نشده باشید.اگر کنجکاوید که بک لینک بهتر است یا رپورتاژ، با اینکه مقایسه این دو با هم کاری اساسا اشتباه است و رپورتاژ نوعی بک لینک است که قرار است بطور کامل در این مقاله به شما توضیح دهیم، اما با ما همراه باشید تا فرق اساسی این دو مفهوم را شرح دهیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک بار اول توسط لری پیچ کاشف گوگل اختراع شد. او بر این باور بود که هر سایتی که سایت های دیگر به آن لینک داده اند و آن را معرفی کرده اند، از اعتبار بالایی برخوردار است. و اینگونه شد که سایت ها از همان اول بر سر داشتن لینک های ورودی به سایتشان در تلاشند. اما کاری که او قصد آن را داشت ایجاد بازار سیاه فروش بکلینک در سایت ها نبود و بعدتر اعلام کرد که اگر گوگل متوجه خرید لینک شود و این لینک ها را صاحبان سایت به صورت خود جوش و بدلیل داشتن صلاحیت سایت نزده باشند، این کار دارای جریمه است و باعث افت رتبه یا حتی پنالتی شدن سایت شما شود. دقت داشته باشید بک لینک تنها در صورتی اصولی و طبیعی است که بدلیل غنی بودن و کامل بودن محتوا سایت شما،‌ دیگر سایت ها با رضایت خودشان و بدون رد و بدل پولی، سایت شما را به دیگران معرفی کنند و به آن بک لینک دهند.

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

انواع بک لینک

بک لینک ها دو دسته کلی دارند و بقیه مدل هایی که ممکن است در محافل سئو کاران بشنوید صرفا مکان قرار گیری این لینک ها هستند.

هنگامی که می خواهید داخل سایتتان لینکی خارجی قرار دهید، شما حق انتخاب دارید که به دو صورت آن لینک را ثبت کنید. اگر این بک لینک از نوع فالو باشد، بدین معنیست که شما اجازه افزایش اعتبار را به گوگل می دهید و از آن می خواهید تا کاربران سایت هدف را دنبال کنند. این نوع از بکلینک به افزایش رتبه سایت شما سرعت زیادی می بخشد.

اما بک لینک نو فالو این اجازه را کاملا به عهده گوگل میسپارد و از گوگل می خواهد تا بعد از بررسی آن توسط ربات های خزنده خود، این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهد. اگر قصد لینکسازی برای سایت خود را دارید و چون این کار جزوی از مهارت سئو کلاه خاکستری محسوب می شود، باید این عمل طبیعی جلوه کند و هم بک لینک های فالو دریافت کنید و هم بک لینک های نو فالو. شما می توانید با مشاهده ویدیو آموزش تصویری ساخت بک لینک این مهارت را یاد بگیرید.

انواع روش های لینک سازی

بک لینک ها می توانند بسیار موثر عمل کنند و باعث بهبود وضعیت سایت شما شوند. اما گاهی اوقات هم می توانند اثری بسیار مخرب در رتبه و اعتماد گوگل نسبت به سایت شما داشته باشند. در ادامه بک لینک های مفید و کم خطر تر برای لینک سازی را به شما معرفی می کنیم:

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

خرید لینک در سایدبار و فوتر:

این روش یکی از اصلی ترین روش های لینک سازی در حال حاضر می باشد که وقتی سوال می شود که بک لینک بهتر است یا رپورتاژ منظور بک لینک های سایدبار هستند. این روش برای سایت هایی که دارای سن بالایی هستند و تازه تاسیس نیستند(البته با احتیاط بسیار)، می تواند اثر بخشی خوبی داشته باشد. اما معایب زیادی هم دارد. اولا آن که این لینک ها موقتی هستند، یعنی مثلا برای ۳ یا ۶ ماه لینک شما در سایدبار سایت هدف نشان داده می شود و بعد از اتمام این زمان، ورودی و انتقال اعتبار به سایت شما به طور ناگهانی قطع می شود. از دیگر معایب بک لینک های اجاره ای می توان به اسپم شدن آن اشاره کرد. زیرا چون لینک شما در تمامی صفحات سایت هدف قرار دارند، به صورت کاملا ناشیانه ای شما هزاران یا شاید میلیون ها لینک خروجی از سایت مقابل دارید و این برای سایت های تازه تاسیس یعنی خداحافظی با کسب رتبه های خوب!

اما با مشورت با متخصصان سئو و کاربلد ها می توانید از این روش نتیجه خوبی بگیرید و با هزینه نسبتا معقولی سایت خود را پرچمدار حوزه کنید.

خرید رپورتاژ آگهی (لینک سازی در وبلاگ):

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

حالا به مهم ترین بخش این مقاله یعنی رپورتاژ آگهی می رسیم. این نوع از لینک سازی جزو کم خطر ترین و نتیجه بخش ترین روش های لینکسازی می باشد. رپورتاژ آگهی یعنی شما در بخش وبلاگ سایت های دیگر مقاله یا توضیحات محصول خود را منتشر کنید و در محتوای آن با انکر تکست های مورد نظر به سایت خود لینک دهید. رپورتاژ ها معمولا دائمی هستند. یعنی شما می توانید با یکبار لینکسازی در آن سایت تا همیشه از طرف آن سایت اعتبار و ترافیک دریافت کنید. از طرفی امنیت بالایی دارد و کمی گشت و گذار می توانید سایت مورد نظری را پیدا کنید که با کلمه کلیدی مورد نظر شما را آن سایت کسی رپورتاژ نرفته باشد. تنها عیب و بد بودن رپورتاژ را شاید بتوان گران قیمت بودن آن نسبت به بقیه روش های لینک سازی گفت اما با توجه به تمام مزیت های آن باید بطور ماهیانه و منظم تعدادی  رپورتاژ برای سایت خود درنظر داشته باشید.

ساخت پروفایل، فعالیت در شبکه اجتماعی، کامنت گذاری

مدل دیگری از لینکسازی مجموعه لینکسازی در کامنت، لینک سازی در شبکات اجتماعی و در پروفایل های سایت ها است. این ترکیب، ترکیب برنده است زیرا طبق تجربه تیم وبمسترسلام، در هر حوزه ای فارغ از سخت یا آسان بودن آن، می توانید به سرعت رتبه بگیرید.

رپورتاژ بهتر است یا بک لینک

بک لینک بهتر است یا رپورتاژ؟

طبق گفته های بالا هر کدام از این روش ها دلایل و نتایج خاص خودشان را دارند و باید با ترکیبی از همه این ها به نتیجه برسید. برای مثال شما باید مبالغ بسیار زیادی را هزینه کنید تا رپورتاژی در سایت های بسیار بالا رتبه بگذارید اما با هزینه بسیار کمتر می توانید بک لینک کامنتی از سایت هایی مثل نیورک تایمز یا بی بی سی بگیرید. و همینطور دائمی بودن رپورتاژ مسئله بسیار مهمی است که نباید آن را از یاد برد.

 

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۵ / ۵. تعداد امتیازات ۱

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *