مهمترین دلایل عدم رشد رتبه سایت شما در گوگل

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۷
(۳۲)

دلایل عدم رشد رتبه سایت در گوگل

رسیدن به صفحات برتر موتورهای جستجو می‌تواند نتایج متفاوتی را برای کسب و کار شما به وجود آورد حتی می‌تواند شما را به عنوان یک قدرت فروش شناخته شده در حوزه مرتبط معرفی کند! (همان طور که بارها این اتفاق برای ما افتاده است .)

اما چرا سایت شما در رتبه های برتر موتور جستجو قرار ندارد؟

این سوال یک سوال فوق العده ارزشمند است و ارزشمندتر از آن پاسخی است که اگر شما در خصوص سایت تان به آن پی ببرید، در کسب و کارتان معجزه رخ می‌دهد. اما متاسفانه واقعیت این است که هیچ پاسخ واحدی برای این سوال ارزشمند وجود ندارد.

وب سایت شما ممکن است به هزاران دلیل موجه و غیر موجه در رقابت برای رسیدن به صفحات برتر ناکام مانده باشد؛

اگر حس می‌کنید همه کارهای ضروری و مثبت را در این خصوص انجام داده‌اید اما به نتیجه نرسیدید، این احتمال را در نظر بگیرید که شما زمان کافی را برای فرایند بالا آمدن در رتبه های موتور جستجو هنوز صبر نکرده‌اید!

شما می‌بایست برای به نتیجه رسیدن در رتبه بندی گوگل و سئو صبور باشید

دلایل عدم رشد رتبه سایت در گوگل

خب مطمعن باشید که هیچ راهی برای رسیدن یک شبه شما به صفحه اول وجود ندارد و این را هم آویزه گوش‌تان کنید که سئو یک فعالیت یک شبه نیست.

فعالیت های سئو به صورت متداوم می‌بایست انجام شود و هیچ وقت قطع نشود! شما می‌بایست زمان کافی برای تمام مراحل تحقیق، تولید و پیاده سازی استراتژی تولید محتوا بگذارید تا به نتایج مطلوب از طریق آن برسید.

علاوه بر این همیشه می‌بایست زمانی را برای بررسی الگوریتم های گوگل و تغییرات احتمالی آن بگذارید تا همیشه بدانید که وقت ایجاد چه تغییری است و آن را اعمال نمایید.

شاید اگر چند ماه دیگر به مطالب زیر نگاه کنید، بسیاری از قواعد و نکات گفته شده درون آن دیگر کارآمد نباشند، اما حداقل تمام این نکات از جمله مواردی هستند که شما می‌بایست در اعمال نمودن آن کوتاهی نکنید.

در نظر داشته باشید که جواب گرفتن از بهینه سازی برای اولین بار بین چهار ماه تا یک سال زمان بر خواهد بود. که این مورد به عوامل مختلفی اعم از رقابت در حوزه فعالیت و… وابسته است. به هر حال از این قواعد این مسئله که زمان در سئو اجتناب ناپذیر است به خوبی درک می‌شود.

در صورتی که تمایل دارید برای آنالیز اولیه و بررسی رایگان وضعیت سئو خود اقدام کنید، کافی است تا با پشتیبانی وبمستر سلام ارتباط برقرار نمایید…

در ادامه به مهمترین خطا های ممکن که جلوی رشد رتبه سایت شما در گوگل را می گیرند می پردازیم

۱ – کلمه کلیدی شما ممکن است بی معنی باشد

مشکل کلمه کلیدی

فرضا یکی از کلمات کلیدی که برای ما مهم است و همیشه روی آن کار می‌کنیم، کلمه “سئو” می‌باشد. این کلمه، یک کلمه پررقابت محسوب می‌شود؛ ما کارهای مربوط به رتبه دهی آن اعم از لینک سازی، قرار دادن در صفحه اصلی و… را انجام دادیم، اما بازهم در برخی اوقات که کمی تمرکزمان را از روی آن برمی‌داریم، در رقابت کمی عقب می‌افتیم.

به هر حال این کلمه هم تمام نیاز های ما را ارضا نمی‌کند، چرا که اگر یک نگاه به صفحه اول گوگل پس از سرچ کردن کلمه “سئو” بیاندازید، متوجه می‌شوید که گوگل اعتقادی به این ندارد که افراد با سرچ کردن کلمه “سئو” دنبال شرکت هایی برای برون سپاری بهینه سازی سایت شان هستند.

در مقابل گوگل علاقه دارد بیشتر از معرفی شرکت ها، اطلاعات زیاد و مفیدی را در خصوص کلمه “سئو” اعم از قوانین، نحوه انجام و… آن به کاربران نشان دهد.

به همین دلیل است که اغلب نتایج صفحه اول گوگل در خصوص این کلمه، راهنماهای مرتبط، گفت و گو ها و… هستند.

نکته تمام این بحث این است که شما ممکن است بخواهید یک صفحه مشخص را در یک کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل بیاورید و خیلی عالی و با کیفیت هم روی سئو آن کار کنید اما آن صفحه برای گوگل بی معنی باشد یا علاقه ای به معرفی کردن آن به کاربران خود نداشته باشد، پس کار شما در مرحله اول محال و در مرحله دوم بسیار سخت خواهد شد.

پس شما هم بهتر است نگاهی دقیق تر به صفحه اول گوگل بیاندازید و بررسی کنید شاید متوجه شوید، مواردی که گوگل در زمینه فعالیت شما علاقمند است آن چیزهایی که شما سعی در رساندشان به صفحات برتر می‌کنید، نیستند!

۲ – چرا گوگل مانند شما به زیبایی سایت‌تان اهمیت نمی‌دهد؟

وب سایت شما ممکن است از نظر کیفیت و کارایی عالی به نظر برسد، اما این کیفیت صرفا مانند پوست است! شما کارهای زیادی را برای طراحی یک وب سایت عالی و مدرن انجام داده اید و هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرده اید، همه چیز عالی به نظر می رسد و شما به طور مرتب آن را بررسی می‌کنید تا کمی بیشتر از طراحی آن لذت ببرید.

ممکن است سایت شما از نظر کیفیت و زیبایی عالی باشد اما از زوایای مختلف سئو اصلا مناسب و ایده آل نباشد. موارد زیادی وجود دارند که ممکن است شما را عقب بیاندازند مانند:

  • محتوای تکراری
  • محتوای ناکافی
  • محتوای قدیمی و دست نخورده با اطلاعات از رده خارج شده
  • ناوبری مبهم (ساختار داخلی سایت)
  • فوکوس کلید واژه را مشخص کنید، ممکن است چندین صفحه وجود داشته باشد که برای یک کلمه رتبه بندی شوند !

۳ – لینک سازی و اشتباهات رایج

بک لینک بد

خب ما در دنیای وب بزرگ شده‌ایم. سال ها است که لینک ها با ارزشمندترین مورد در این دنیای رقابتی هستند و احتمالا در آینده نیز خواهند ماند و با اینکه راه های زیادی برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد اما باید این مطلب را عمیقا درک کنید که بسیاری از این لینک ها نه تنها ممکن است مفید نباشند، بلکه ممکن است زیان آور هم باشند.

توصیه میکنیم برای خرید بک لینک های با کیفیت ، یه سری به محصولات وبمسترسلام بزنید !

شما به کیفیت مطلوب از منابع مختلف نیازمندید. به هر حال برخی لینک ها می‌بایست نوفالو باشند، برخی لینک ها از سایت های عادی باشند و برخی دیگر از سایت های خاص باشند!

خرید لینک ، لینک هایی خارج از این مبانی را برای شما فراهم خواهند کرد، لینک هایی تکراری که گوگل به شدت از آن‌ها متنفر است. نکته اصلی را هیچ وقت فراموش نکنید، شما باید راه هایی برای افزایش محوبیت نزد گوگل پیدا کنید و از همان طریق سایت خود را به رتبه های بالاتر برسانید.

البته لینک ها می‌توانند یک مشکل دیگر هم باشند:

  • شما با بخش اشتباهی از وب آشنا شدید.
  • برخی از افراد ممکن است سئوی منفی را علیه شما را اغاز کنند.

ممکن است افراد شروع به دادن لینک های مخرب به وب سایت شما بکنند و یا از طریق هجوم لینک های مضر و حتی بی فایده باعث عقب انداختن شما در رقابت شوند! حتی برخی از لینک های مضر می‌تواند منفضی برای ورود به سایت شما و از بین بردن محتوای آن باشد.

گوگل در تشخیص چنین رفتاری بسیار باهوش است. او در بیشتر اوقات می‌تواند تشخیص دهد و شما را بابت این مسئله مجازات نکند. اما ایمنی یک اصل مهم دیگر در سئو است که قطعا در صورت بروز چنین مشکلاتی، گوگل شما را بابت رعایت نکردن آن مجازات خواهد کرد.

توصیه میکنیم مقاله حذف لینک های اسپم را مطالعه نمایید .

۴ – گوگل ممکن است شما را مجازات کند!

پنالتی گوگل

یک جریمه ساده از طرف گوگل می‌تواند شما را برای مدت قابل توجهی از نتایج جستجو حذف کند. اگر شما قبلا از نظر رتبه بندی در جایگاه مطلوب و عالی قرار داشتید و اکنون به صورت ناگهانی افت رتبه پیدا کردید و یا حتی از نتایج حذف شده ایدف به احتمال زیاد، از طرف گوگل جریمه شده اید.

در چنین شرایطی تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که گزارش Google Manual را چک کنید و مشکلات را تصحیح نمایید.

البته اگر یکی از این گزارش ها را دریافت کرده اید، حتما یک بازرس انسانی تعیین کرده است که وب سایت شما با دستورالعمل گوگل سازگار نیست.

چه چیزی می‌تواند باعث اقدام دستی شود؟ طبق نظر گوگل اگر کارشناس متوجه بشوند شما از روش های قانونی پیش نمی‌روید، به احتمال زیاد مورد جریمه قرار خواهید گرفت:

  • در صورتی که سایت هک شود و محتوای مخرب روی آن بارگذاری شود.
  • تولید بیش از حد اسپم در ایمیل، نظرات، گفت و گو و…
  • نشانه گذاری بر روی صفحات سایت؛ این نشانه گذاری در کدها و در خارج از دید کاربر است.
  • بک لینک های غیر عادی سایت؛ این مورد شامل بک لینک های مشکوک و مصنوعی ای است که گوگل متوجه آن می‌شود.
  • لینک های خروجی غیر طبیعی؛ این مورد هم مانند مورد قبل است منتهی از سایت شما خارج می شوند.
  • محتوای بی کیفیت و یا کم؛ سایت شما می بایست برای کاربران مفید باشد و این مسئله را گوگل متوجه می شود. پس از ارائه محتوای کارآمد و کاربرپسند خودداری نکنید.
  • تغییر مسیر های مخفی و مشکوک
  • هرزنامه خالص؛ این مورد شامل بسیاری از مواردی است که تاکنون اشاره کردیم، منتهی واضح و شدیدتر
  • تصاویر پنهان به منظور دریافت کلیک بیشتر!
  • متن پنهان و کلمات کلیدی خارج از چشم کاربران

۴.۱ – چطور طبیعی جلوه کنیم ؟

سوشیال سیگنال

سئو به تنهایی هیچ معنی ندارد! این مفهوم با تکیه بر مواردی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی شبکه های اجتماعی و… است که باعث ایجاد چنین رقابت داغی شده است.

در صورتی که تمایل دارید در خصوص موارد دیگر مرتبط با سئو بدانید، کافی است به وبلاگ وبمستر سلام سربزنید و یا برای بررسی حرفه ای با پشتیبانی ما ارتباط برقرار کنید.

شما می‌بایست بدانید که عناصر مختلفی اعم از زمان حضور در سایت، تعداد کلیک، تعامل در رسانه های اجتماعی و… همه بر روی رتبه بندی شما تاثیر دارند و شما می بایست به صورت جدی روی همه این زمینه ها کار کنید.

در بین این موارد حتی برخی بر روی رتبه شما به صورت غیر مستفیم بیشتر از مابقی تاثیر می‌گذارند اما در نهایت همه ان ها اثر قابل توجهی روی سایت و کسب و کار شما خواهند داشت.

۵ – گوگل از هر منبعی دنبال سیگنال های بیشتر ارتباطی سایت شما با کاربران است

ما نمی‌گوییم که ارسال مرتبط پست در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک در رتبه بندی شما تاثیر دارد بلکه می گوییم ایجاد یک ساختار منظم که ترافیک قابل توجهی را از شبکه های اجتماعی به سمت سایت شما جذب کند، در نهایت باعث بهبود رتبه شما خواهد شد.

این مسئله را همه می‌دانیم که بهینه سازی موتور جستجو دیگر یک روش مخفی نیست که رقبا شما از آن بی اطلاع باشند و همه از وجود و ضرورت آن آگاهی کامل دارند و همه می‌دانند که این بخش جدایی ناپذیری از بازاریابی مدرن است. در واقع هر لینک و یا هر سایت اشتراکی می‌تواند شما را یک پله در رقابت جلو بیاندازد و یا عقب نگه دارد.

توصیه ویژه ای برای شنیدن این پادکست داریم !

پس هیچوقت حتی فکر نکنید که بهینه سازی موتور جستجو را به اندازه کافی انجام داده‌اید و یا اینکه دیگر به انجام دادن آن نیازی ندارید. چرا که همه همیشه به صورت مدام در حال کار کردن روی این مورد هستند و هر حرکت باعث جا به جا شدن رتبه ها خواهد شد.

اگر شما به اندازه کافی در سئو فعالیت کنید قطعا در رتبه بندی به نتایج خوبی خواهید رسید اما همیشه کسانی که عمیق تر و بیشتر از شما کار می‌کنند، نتایج بهتر را از آن خود می‌نمایند! این قضیه به خوبی روشن می کند که هیچ وقت نباید کار کردن روی سئو را فراموش کنید.

به یاد داشته باشید وقتی شروع به این کار می‌کنید در واقع طرف حساب شما گوگل نیست! بلکه تمام فعالین و رقبا شما در حوزه مربوط هستند که مانند شما قصد دارند رتبه های برتر را تصاحب نمایند.

۶ – حتی تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت ایجاد کند (تکنیک کایزن در سئو)تکنیک کایزن در سئو

 

ممکن است فکر کنید برای رسیدن به رتبه های برتر در نتایج جستجو کار زیادی در پیش دارید!

درست فکر می‌کنید.

با این حال این طرز تفکر فقط می‌تواند یک دلیل برای شروع باشد. شما می‌توانید کارتان را با ایجاد تغییرات کوچک و ساده در وب سایت تان آغاز نمایید. این کار را حتی قبل از اینکه تصمیم بگیرید نیاز به استخدام یک متخصص در این حوزه دارید و یا خودتان می‌خواهید بهینه سازی را انجام دهید، می‌توانید اعمال نمایید.

اگر هنوز رتبه بندی نشده اید و یا به رتبه های خوب نرسیده اید، احتمالا فقط کمی تلاش و زمان بیشتر احتیاج دارید.

البته ممکن است به یک سری تغییرات اساسی هم نیاز داشته باشید، همه چیز به وضعیت سایت شما بازمیگردد.

در هر صورت بهترین کار این است که وضعیت فعلی خود را بررسی کنید. و تغییرات کوچک را خودتان شروع کنید. قطعا نمیتوانید حتی تصور کنید که این تغییرات کوچک چه معجزه ای برای سایت شما در رتبه بندی خواهند بود.


در خصوص نظرات شما در مورد این مقاله به صورت ویژه پاسخ خواهیم داد ! چون موفقیت کسب و کار شما بسته به موفقیت در سئو سایت شما دارد .

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۷ / ۵. تعداد امتیازات ۳۲

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *