چرا سایت من رتبه نمی گیرد ؟ (انتخاب کلمات کلیدی درست )

آنچه در این مقاله می‌خوانید

۴.۵
(۴۳)

چرا سایت من رتبه نمی گیرد ؟ (نباید های سئو)

من سال ها است با بسیاری از صاحبان سایت ها که می‌خواهند بدانند چرا نمی‌توانند بین ۵ تا ۱۰ کلمه کلیدی را در سایت‌شان ساختار سازی کنند، صحبت می‌کنم.

این کلمات کلیدی دقیقا همان کلماتی هستند که محتوای کسب و کارشان را به خوبی معرفی می‌کنند و به رتبه خوب رسیدن در آن‌ها، برای این افراد بسیار سودمند خواهد بود، پس بسیار منطقی است که علاوه بر محتوا و رعایت اصول سئو و کلمات کلیدی در آن سراغ لینک سازی داخلی و خارجی هم بروند.

اما تجربه به من ثابت کرده است که این داستان از دید سئو آنقدرهم جالب نیست.

اینکه شما یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی بسیار مشابه و حتی یکسان را هدف قرار دهید، درست مثل این است که سایت خودتان را به گوشه رینگ بیاندازید تا حسابی مشت و لگد بخورد!

سعی کنید برنامه سئو خود را صرفا با تکیه بر یک لیست مشابه از کلمات کلیدی شکننده نکنید و فقط دنبال این نروید که آن کلمات را در محتوای سایت تان بگنجانید. شما می‌بایست بیشتر از هر چیز به رویکرد خود کمک کنید؛

چرا سایت من رتبه نمی گیرد

به همین دلیل

زمانی که مشتریان به ما مراجعه می‌کنند، فقط می‌خواهند که رتبه های بهتری در نتایج جستجو داشته باشند. مهم نیست از طریق فعالیت بیشتر در رسانه های اجتماعی، جذب ترافیک بیشتر و یا برند سازی باشد! و همه این ها از طریق یک برنامه سئو پیوسته و مداوم نتیجه خواهد داد. در شرایطی ممکن است اصلا قابل پیش بینی نباشد که تاکتیک های در نظر گرفته شده در چه مدت روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارند اما در هر حال نه ما می‌توانیم از واقعیت فرار کنیم و نه موتور های جستجو می‌توانند این کار را بکنند. ادامه دادن یک راه درست، در نهایت به نتایج درست خواهد رسید.

یک مثال بسیار کاربردی

فرضا شما یک شرکت نرم افزاری هستید که خدمات مختلفی از قبیل توسعه نرم افزار، توسعه برنامه های موبایل و نرم افزار crm ارائه می‌دهید. در این شرایط کلمات کلیدی “توسعه نرم افزار” و “نرم افزار crm” برای کسب و کار شما بسیار مهم و کارآمد خواهند بود. پس ایده خوب از نظر شما این است که این کلمات را با چگالی مناسب در هر صفحه از سایت تان به کار بگیرید! اما باید در نظر داشته باشید که وجه منفی و آسیب زننده این کار می تواند بیشتر از وجه مثبت و سودمندش باشد.

این ها کلمات کلیدی هستند که خدمات و ماهیت کسب و کار شما را توصیف می‌کنند. کلمه کلیدی “توسعه نرم افزار” یک کلمه کلیدی است که به مردم نشان می‌دهد شما به عنوان یک شرکت چه کاری انجام می‌دهید در حالی که “نرم افزار crm” مشتریانی در خصوص نوع خاصی از نرم افزار نویسی را برای شما جذب می‌کند. در اینجا بهترین کار این است که کلید واژه را صرفا در صفحات مربوط به کار بگیرید.

بنابراین یکی از بهترین موقعیت ها برای استفاده کردن از کلمه کلیدی “توسعه نرم افزار” صفحه اصلی شما و کلمه کلیدی ” نرم افزار crm” مناسب برای صفحه خدمت و یا محصول خاصی است که ارائه می‌دهید.

یک تاکتیک قدیمی مرسوم و اشتباه

اشتباه سئو

استفاده از کلمه کلیدی در تمام محیط سایت، یک تاکیک قدیمی است! اکنون الگوریتم های موتور جستجو پیچیده تر شده اند و اگر شما از کلمات کلیدی نامرتبط در صفحات استفاده کنید، آسیب زیادی به سئو و رتبه بندی خود در موتورهای جستجو خواهید زد! در عوض استفاده کردن از یک لیست بلند کلمات کلیدی و پیدا کردن کلمه مرتبط برای هر بخش، حرکتی است که ما آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این محتوای شما هم باید به طور طبیعی کلمات کلیدی را در خود جای بدهد و گوگل حس نکند که صرفا برای تنظیم چگالی کلمات را درون محتوا چپانده‌اید.

خودکشی !

استفاده از محتوای کپی کمتر از خودکشی نیست و در صورتی که از محتوای کپی استفاده کنید علاوه بر نزول رتبه، حسابی از چشم کاربران هم خواهید افتاد. گاهی اوقات ممکن است هیچ نزول رتبه ای وجود نداشته باشد و شما مستقیما با یک جریمه از کل نتایج جستجو حذف شوید!

به عنوان مثال اگر شما قصد دارید از کلمه کلیدی “توسعه نرم افزار” در صفحه خدمات خود استفاده کنید، به نظر ما بهتر است که دیگر از این کلمه در صفحه اصلی استفاده نکنید. در عوض برای صفحه اصلی کلمه کلیدی مانند “شرکت توسعه نرم افزار” را در نظر بگیرید یا از هر کلمه کلیدی دیگری که شرکت شما را توصیف کند، می‌توانید استفاده کنید. اگر شرکت شما محلی است و برای مثال در گرگان فعالیت می‌کند، کلمه کلیدی “توسعه نرم افزار گرگان” می‌تواند گزینه مناسبی برای صفحه اصلی شما باشد. از این طریق احتمال اینکه مشتریان مربوطه سایت شما را پیدا کنند، بسیار بیشتر خواهد بود.

کلمات کلیدی طولانی را دریابید

کلمات کلیدی طولانی

بسته به محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهید، برخی از صفحات شما ممکن است طالب استفاده از کلمات کلیدی طولانی باشند تا جلوی اهداف دوگانه را بگیرند.

برای مثال کلمه کلیدی ” خدمات توسعه برنامه های تلفن همراه” صرفا ۱۱۰ بار در ماه جستجو می‌شود اما می‌تواند گزینه ارزشمندی در صفحه خدمات “توسعه برنامه” در سایت شما باشد. چرا که افرادی که از این کلمه کلیدی وارد سایت شما می‌شوند، دقیقا همان افرادی هستند که به شما نیاز دارند و به احتمال زیاد از خدمات شما استفاده خواهند کرد. به هر حال همه چیز به درون سایت شما بستگی دارد. شما می‌توانید هر کلمه کلیدی را برای هر صفحه ای در نظر بگیرید.

حتی شما می‌توانید روی کلمه کلیدی “موز” برای یکی از صفحاتتان کار کنید اما اگر در آن صفحه موز نفروشید، به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید.

زمانی که شما می‌دانید از چه کلیدواژه هایی باید در سایت تان استفاده کنید، بهتر است از برخی از دستورالعمل ها که به شما نشان می‌دهند سایت شما نسبت به موارد مورد نظرتان بهینه سازی شده اند و یا خیر پیروی کنید. در ادامه گریزی به تمام کارهایی که می بایست در این خصوص انجام دهید، خواهیم زد.

  1. همیشه از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه استفاده کنید. تنها در صورتی که صفحه شما با صفحه دیگر مرتبط است از یک کلمه کلیدی در هر دو آن‌ها استفاده کنید و در غیر این صورت اگر کلمه کلیدی منطبق بر صفحه نیست، آن صفحه را حداقل موقتا از رده خارج کنید.
  2. شما می‌بایست بدانید که به چه میزان و کجا از کلمات کلیدی استفاده کنید. چگالی مناسب و استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا، عنوان، پاراگراف ها و زیر عنوان ها را فراموش نکنید. رعایت این قوانین است که باعث می شود صفحه شما با آن کلمه شناخته شود.
  3. بیشتر از حد بهینه سازی نکنید؛ (Over optimize) زمانی که می بینید یک صفحه نسبت به یک کلمه مقاومت می‌کند، بهینه سازی را متوقف کنید چرا که بهینه سازی بیشتر از حد معمولی ممکن است در نهایت برای شما از طرف گوگل جریمه به همراه داشته باشد. بیشتر از حد معمول و به صورت غیر طبیعی هم کلمات کلیدی را وارد صفحه نکنید. یکی دو بار برای محتوای معمولی مناسب است اما به شرط اینکه به صورت طبیعی جای داده شود نه اینکه به زور چپانده شود.

نتیجه گیری و یک پیشنهاد

اگر از تاکتیک هایی که در بالا ارائه شد، پیروی کنید، شانس خوبی برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل و دیگر موتور های جستجو خواهید داشت. اگر کلمات کلیدی شما به لحاظ موضعی مرتبط باشند، شما چند پله برای بدست آوردن رتبه هایی که انتظار دارید، جلوترخواهید بود. این مسئله که صاحبان سایت با استناد به محتوای صفحه کلمات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنند، بسیار ضروری است.

چقدر این مطلب مفید بود ؟

یک ستاره <<>> پنج ستاره

میانگین رتبه ۴.۵ / ۵. تعداد امتیازات ۴۳

تا کنون امتیازی ثبت نشده است . (اولین نفر باشید)

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *